شناسهٔ خبر: 67636660 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

امام جمعه اصفهان: رئیس جمهور کابینه را از افرادی تشکیل دهد که انقلابی باشند و با رهبری زاویه نداشته باشند /انتصابات مدیران استانی با مشورت نمایندگان ولی فقیه در استان ها صورت بپذیرد

سیدابوالحسن مهدوی، امام جمعه اصفهان: ضرورت دارد رئیس جمهور منتخب کابینه خود را از افرادی تشکیل دهد که انقلابی باشند و با ارزش‌های انقلاب و مقام معظم رهبری زاویه نداشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی ظهر امروز _جمعه بیست‌ودوم تیر_ در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: بعد از شهادت آیت‌الله رئیسی در کمتر از دو ماه رئیس جمهور دولت چهاردهم توسط مردم انتخاب شد، در این راستا دشمنان در رسانه‌های خود تلاش فراوانی برای ناامید کردن مردم ایران انجام دادند، اما تلاش‌ها ناکام ماند و رهبر معظم انقلاب از حضور مردم در انتخابات اعلام رضایت کردند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ امام جمعه اصفهان  افزود: رئیس جمهور منتخب تاکید کرد که امروز زمان وفاق ملی است، در این راستا رئیس جمهور باید مراقب جناح‌های سیاسی باشد و خود را رئیس همه جمهور بداند و راه شهید رئیسی را محکم ادامه دهند، زیرا خدمات شهید رئیسی انتظارات مردم را از جایگاه رئیس‌جمهور بالا برد، در این راستا انتظار می‌رود در همین سطح به مردم خدمت کند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به در نظر گرفتن اصل شایسته‌سالاری در انتصابات گفت: رعایت این اصل باید به نحوی مورد توجه گیرد که افراد توانمندی که وظایف خود را به خوبی انجام دادند به فعالیت خود ادامه دهند، همچنین ضرورت دارد رئیس جمهور منتخب کابینه خود را از افرادی تشکیل دهد که انقلابی باشند و با ارزش‌های انقلاب و مقام معظم رهبری زاویه نداشته باشند.

مهدوی ادامه داد: برای انتصاب مدیران ارشد استانی انتظار می‌رود با نمایندگان ولی فقیه و امامین جمعه استان‌ها مشورت شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: سوره حج یکی از مصادیق‌ها تقوای الهی را زنده نگه داشتن شعائر دینی معرفی می‌کند، از جمله زنده نگه داشتن شعائر دینی می‌توان به برگزار مراسمات عزاداری امام حسین (ع) اشاره کرد، در این راستا ضرورت دارد در همین مسیر گام برداشته شود.

وی گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از مصادیق تقوا است، ضرورت دارد انسان با رعایت شروط عقلی امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه انجام دهد.

مهدوی ادامه داد: باید توجه داشت امر به معروف به معنای اصلاح جامعه است، در این راستا افراد باید در جامعه نسبت به رعایت قوانین حساس بوده و به متخلفین تذکر دهند، امروز اگر کسی سلامت جامعه را نشانه گرفته است و موجب برهم زدن سلامت خانواده‌ها می‌شود باید با او برخورد شود، در این راستا لازم است همه جامعه با وحدت نسبت به رعایت معروفات همکاری داشته باشند.

وی افزود: مسئولین ضرورت دارد نسبت به حمایت از آمرین به معروف فعال باشند، زیرا آخرین به معروف از جمله فرهیختگان جامعه هستند که با بصیرت به جلوگیری از منکر می‌پردازند، در زمان انتخابات برخی از کاندیداها برای کسب رأی امر به معروف و نهی از منکر را مزاحمت تلقی کردند در صورتی که اتلاق اشتباه است.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما