شناسهٔ خبر: 67636571 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث | لینک خبر

محبوب‌ترین رشته‌ها تحصیل در کانادا

کانادا با میزبانی از نزدیک به نیم میلیون دانشجوی بین‌المللی به ارائه آموزش با کیفیت بالا با شهریه مقرون به صرفه با مدارک معتبر جهانی مشهور است. به این مزایا، کیفیت زندگی عالی، کار فوق العاده پس از تحصیل و فرصت‌های مهاجرت را نیز اضافه کنید. کانادا به عنوان یک کشور محبوب برای تحصیل در تمام دنیا شناخته شده است. در ادامه به بررسی جزئیات کاملی از مهاجرت و تحصیل در این کشور می‌پردازیم

صاحب‌خبر -
آنچه دیگران می خوانند:
  • کاهش قیمت گوشت در بازار امروز | قیمت گوشت قرمز به کیلویی چند تومان رسید؟
  • قیمت طلا به خاک سیاه نشست | قیمت طلا در بازار امروز گرمی چند؟
  • قیمت تخم مرغ ارزان شد | قیمت تخم مرغ ۳۰ عددی چند؟ + جدول
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

در زیر دوره‌های تحصیلی محبوب در کانادا معرفی شده‌اند که می‌توانید یکی از آن‌ها را برای تحصیل در کانادا انتخاب کنید:

  • علوم کامپیوتر
  • کسب و کار
  • مهندسی
  • علوم بهداشتی
  • فیزیوتراپی
  • فناوری اطلاعات
  • انیمیشن و بازی

برترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در کانادا

انتخاب دانشگاه برای ادامه تحصیل از مهم‌ترین مراحل مهاجرت به کانادا است. برای انتخاب دانشگاه حتما به رتبه بین المللی آن توجه داشته باشید.

دانشگاه

رتبه QS در سال 2023

رتبه QS در سال 2022

دانشگاه تورنتو

34

26

دانشگاه مک گیل

31

27

دانشگاه بریتیش کلمبیا

47

46

دانشگاه مونترال

116

111

دانشگاه آلبرتا

110

126

دانشگاه مک مستر

152

140

دانشگاه واترلو

154

149

دانشگاه غرب

172

170

دانشگاه اتاوا

237

230

دانشگاه کلگری

242

235

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شرایط ویزای دانشجویی برای کانادا

برای تحصیل در کانادا دانشجویان نیاز به مجوز تحصیلی دارند. در حالی که ویزای دانشجویی اجازه ورود شما را به کانادا می‌دهد، مجوز تحصیل اقامت شما در کانادا را تایید می‌کند. این یک مدرک اجباری مهاجرت برای یک دانشجوی بین المللی است. اگر مجوز تحصیل دارید، باید همچنان ثبت نام کرده و در تکمیل دوره خود پیشرفت معقول و به موقع داشته باشید.

مجوز تحصیل (Study Permit)

این مدرک به شما اجازه می‌دهد در کانادا تحصیل کنید. اگر دوره تحصیلی شما بیش از شش ماه طول بکشد، داشتن این مجوز ضروری است. همچنین به شما اجازه می‌دهد در موسسه آموزشی مورد تایید در کانادا (DLI) تحصیل کنید. علاوه بر آن ممکن است شامل شرایطی باشد که به شما اجازه کار در کنار تحصیل، یا شرکت در برنامه‌های کاری مرتبط با دوره تحصیلی (مانند کارآموزی) را بدهد.

2

ویزای بازدیدکننده (Visitor Visa) یا مجوز سفر الکترونیکی (eTA)

این مدرک به شما اجازه می‌دهد وارد کانادا شوید و به عنوان یک بازدیدکننده به کانادا سفر کنید. بازدیدکننده‌ها ممکن است شامل گردشگران، افرادی که برای دیدار خانواده یا دوستان می‌آیند و همچنین دانشجویانی که دارای مجوز تحصیل هستند، باشند.

اگر شما اهل کشوری هستید که نیاز به ویزای بازدیدکننده دارد، باید ویزای بازدیدکننده بگیرید.

هزینه تحصیل در کانادا

هزینه‌های شما برای شهریه بستگی به نوع مدرک و موسسه‌ای که انتخاب می‌کنید، دارد. برای پوشش این هزینه‌ها، تقریباً بین 13000 تا 35000 دلار کانادا در سال نیاز دارید.

معمولاً دوره‌های علوم انسانی، آموزش و هنر کمی ارزان‌تر و رشته‌هایی مانند پزشکی و مهندسی گران‌تر هستند. اگر مایل به تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا هستید، شهریه معمولاً بالاتر است و هزینه‌ها بسته به برنامه متفاوت است. برنامه‌های MBA مانند بسیاری از کشورها، گران‌ترین برنامه‌های تحصیلی هستند. هزینه متوسط ​​این برنامه ها بین 30000 تا 42000 دلار کانادا است.

  • برنامه لیسانس: 13000 تا 20000 دلار
  • فوق لیسانس: 17000 تا 25000 دلار
  • مدرک دکترا: 7000 تا 15000 دلار
  • کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (MBA): 30000 تا 40000 دلار

در وصرت واجد شرایط بودن، می‌توانید از بورسیه‌های تحصیلی برای کاهش هزینه‌های خود در زمان تحصیل استفاده کنید.

هزینه زندگی در کانادا

بررسی هزینه‌های زندگی و تحصیل در کانادا متناسب با رشته تحصیلی و شهر انتخابی اهمیت زیادی دارد. کبک یکی از مقرون به صرفه‌ترین شهرهای کانادا است که هزینه زندگی بسیار کمتری نسبت به سایر شهرها دارد. برای دریافت ویزای دانشجویی کانادا، باید باید پول کافی برای تامین هزینه‌های مالی خود داشته باشید.

هنگام برنامه ریزی بودجه، هزینه‌های زیر را در نظر بگیرید:

هزینه‌های ارتباطی: میانگین هزینه ماهانه حدود 20 دلار کانادا خواهد بود.

کتاب‌های درسی و لوازم: خرید کتاب‌های درسی پرهزینه است. برای مثال، هزینه کتاب‌های دوره‌های مهندسی بین 250 تا 350 دلار کانادا است. کتاب‌های رشته‌های دیگر مانند حقوق، پزشکی و داروسازی بیشتر است. می‌توانید با خرید کتاب‌های دست دوم، خرید نسخه‌های دیجیتال یا حتی ثبت‌نام در عضویت در کتابخانه، در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید.

هزینه های شخصی و موارد جانبی: لباسشویی، لوازم آرایش، لباس، غذاخوری و غیره بخشی از هزینه‌های روزمره شما خواهد بود و مقدار آن‌ها نیز تا حد زیادی به نوع سبک زندگی شما بستگی دارد.

سخن آخر

تحصیل در کانادا به عنوان یکی از مقاصد برجسته دانشجویی جهان، ترکیبی از آموزش با کیفیت بالا، محیط چند فرهنگی و فرصت‌های شغلی متنوع را به دانشجویان ارائه می‌دهد. این کشور با دانشگاه‌های معتبر و برنامه‌های آموزشی متنوع، توانسته است دانشجویان بین‌المللی زیادی را جذب کند. علاوه بر این، سیستم پشتیبانی قوی، امکانات پژوهشی پیشرفته و امکانات زندگی مطلوب، کانادا را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای ادامه تحصیل و کسب تجربه‌های بین‌المللی تبدیل کرده است.

به طور کلی، تحصیل در کانادا نه تنها به دانشجویان کمک می‌کند تا مهارت‌ها و دانش لازم برای ورود به بازار کار جهانی را کسب کنند، بلکه فرصتی برای تجربه یک فرهنگ جدید و توسعه فردی نیز فراهم می‌آورد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از کارشناسان شرکت مهاجرتی زنگنه  کمک بگیرید.

سوالات متداول

آزمون‌های ورودی برای تحصیل در کانادا کدامند؟

در اینجا لیستی از آزمون های دیگری وجود دارد که ممکن است برای پذیرش در یک مؤسسه کانادایی لازم باشد:

  • آزمون توانمندی مدیریت فارغ التحصیل (GMAT)
  • آزمون های سوابق تحصیلات تکمیلی (GRE)
  • آزمون پذیرش دانشکده حقوق (LSAT)
  • آزمون ارزیابی اسکولاستیک (SAT)
  • آزمون پذیرش کالج پزشکی (MCAT)

آیا مدارک تحصیلی کانادا معتبر است؟

بله، مدارک تحصیلی از موسسات کانادایی در سراسر جهان پذیرفته شده است و به دلیل کیفیت آموزشی شناخته شده است.

آیا امکان کار در حین تحصیل وجود دارد؟

دانشجویان می‌توانند20 ساعت در هفته و به صورت تمام وقت در تعطیلات مشغول به کار شوند. همچنین می‌توانید بسته به مدت برنامه خود تا سه سال پس از اتمام تحصیلات خود تمدید کنید.

هزینه تحصیل در کانادا چقدر است؟

کانادا کشوری است که در آن آموزش با کیفیت بالا با نرخ شهریه کمتر از بسیاری از کشورها در دسترس است. با این حال، قبل از خروج از کشور، هزینه‌هایی مانند اقامت، غذا، پوشش بهداشتی و سفر را علاوه بر شهریه خود در نظر بگیرید. برای پوشش این هزینه‌ها، تقریباً بین 13000 تا 35000 دلار کانادا در سال نیاز دارید.

SDS برای کانادا چیست؟

SDS (Student Direct Stream) یک برنامه مهاجرتی کانادایی است که فرآیند دریافت ویزای دانشجویی را برای دانشجویان بین‌المللی از کشورهای خاص تسریع می‌کند. این برنامه به دانشجویان امکان می‌دهد تا درخواست ویزای تحصیلی خود را به سرعت و با مدارک کمتر انجام دهند. کشورهای واجد شرایط برای برنامه SDS شامل چین، هند، فیلیپین، پاکستان، ویتنام، برزیل، پرو، کلمبیا، و چند کشور دیگر هستند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما