شناسهٔ خبر: 67636501 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس تامین اجتماعی اردستان خبر داد:

افزایش ۸ درصدی بیمه شدگان اجباری تامین اجتماعی 

مرتضی عسگری

رئیس شعبه تامین اجتماعی شهرستان اردستان گفت: بیمه شدگان اجباری تامین اجتماعی شهرستان اردستان در یک سال گذشته ۸ درصد افزایش داشته که نشان دهنده اقدامات موثر و سازنده مسئولان شهرستان در ایجاد فرصت‌های شغلی است.

صاحب‌خبر -

علیرضا تاجرزاده در سخنرانی قبل از خطبه‌های نمازجمعه شهر زواره، اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان عمومی غیردولتی با سابقه بیمه ای و درمانی است که با توجه به گستردگی خدمات ارائه شده نقش موثر و عظیمی در تامین معیشت و برقراری امنیت، آرامش و عدالت در سطح کشور دارد.

وی افزود: شعبه تامین اجتماعی اردستان حدود ۷۶ درصد از جمعیت کل شهرستان اردستان را زیر پوشش بیمه ای خود قرار داده است و طبق ارزیابی انجام شده اداره کل استان، شعبه تامین اجتماعی اردستان در سال گذشته رتبه‌های ممتاز استان را در بخش‌های مختلف کسب کرده است.

به گزارش ایسنا، رئیس شعبه تامین اجتماعی شهرستان اردستان گفت: یکی از وظایف تامین اجتماعی در راستای اصل ۲۱ قانون اساسی تامین پوشش بیمه‌ای به اقشار مختلف است که در این راستا طرح‌های مختلفی مانند بیمه فراگیر خانواده ایرانی است که آمار بیمه شدگان فراگیر خانواده شهرستان طی یک‌سال گذشته ۱۱ درصد افزایش پیدا کرده است.

تاجرزاده خاطرنشان کرد: تلاش در راستای کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال از اقدامات اساسی در سال‌های اخیر بوده که نتایج آن به طور ملموس در رشد بیمه شدگان آشکار و مشهود است، به گونه‌ای که بیمه شدگان اجباری تامین اجتماعی شهرستان اردستان از ۷۵۷۷ نفر در اردیبهشت سال ۱۴۰۲ به ۸۲۰۵ نفر در حال حاضر افزایش یافته که بیانگر رشد ۱۱ درصدی در این عرصه است.

وی با بیان اینکه آمار مقرری بگیران شهرستان اردستان طی یکسال گذشته حدود ۲۵ درصد کاهش داشته است، تصریح کرد: این آمار نشان دهنده اقدامات موثر و سازنده مسئولان شهرستان در ایجاد فرصت‌های شغلی و دغدغه‌مندی برای رفع معضل بیکاری است.

به گزارش ایسنا، رئیس شعبه تامین اجتماعی شهرستان اردستان با اشاره به حمایت‌های گسترده و بلندمدت تامین اجتماعی، بیان کرد: شعبه تامین اجتماعی اردستان در یکسال گذشته ۲۲۳ میلیارد تومان حقوق به مستمری بگیران و بازنشستگان پرداخت کرده که در مقایسه با مدت مشابه حدود ۴۲ درصد افزایش داشته است. همچنین در حوزه حمایت‌های کوتاه مدت شامل غرامت دستمزد ایام بیماری، ایام بیکاری و بارداری، کمک هزینه ازدواج و معیشت و وسایل کمکی پزشکی این شعبه حدود ۹ میلیارد تومان پرداخت کرده است.

تاجرزاده گفت: سازمان تأمین اجتماعی به‌منظور گسترش چتر حمایتی بیمه‌های اجتماعی نسبت به اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی، از همه زنان خانه‌دار، دانشجویان، افراد بالای ۱۸ سال و همه کسانی که از هیچ پوشش بیمه‌ای برخوردار نیستند دعوت می‌کند تا تحت پوشش طرح «بیمه فراگیر خانواده ایرانی» قرار بگیرند و از مزایای آن برخوردار شوند.

انتهای پیام

نظر شما