شناسهٔ خبر: 67636053 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امام جمعه پاکدشت

انتخابات فرصت رقابت بود و پس از آن فرصت، رفاقت است

لیلا تات

امام جمعه پاکدشت گفت: انتخابات فرصت رقابت بود و پس از آن فرصت رفاقت است.

صاحب‌خبر -

‌حجت الاسلام و المسلمین رضا جوکار امام جمعه پاکدشت در خطبه‌های نماز جمعه ۲۲ تیرماه با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر و اهمیت درک آن اظهار کرد: مسئله مهم‌امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهمترین مسائل بود که امام حسین(ع ) قیام کردند. اباعبدالله الحسین(ع) خروج و قیام برای اصلاح امت پیغمبر کردند. امام‌حسین (ع) در آستانه خروج و آغاز سفر به کربلا فرمودند با امر به معروف و نهی از منکر می‌خواهم‌ جامعه را اصلاح کنم.

خطیب نمازجمعه پاکدشت با تاکید بر اجرای امر به معروف و نهی از منکر در راستای ارتقای جایگاه انسانیت و تقوای الهی تصریح کرد: امتی که از مسیر درست منحرف شود به راه خلاف روی می‌آورد و مهمترین معروف یعنی امامت و ولایت نادیده گرفته شده و بزرگترین منکر یعنی خلیفه و سلطنت به جای آن. سید و سالار شهیدان فقط راه را به امر به معروف و نهی از منکر دید. گستره و دایره امر به معروف و نهی از منکر چقدر است در خطبه‌های آینده به آن خواهیم پرداخت.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن روز بهزیستی و تامین اجتماعی عنوان کرد: ۲۵تیرماه روز بهزیستی و تامین اجتماعی است. بهزیستی یعنی آموزش بهتر زندگی کردن و این امر به ۲قشر که هم بیماری و معلولیت دارند و هم بحث فقر دارند متوجه است.باید دست در دست هم بدهیم تا اشتغال با عزت برایشان فراهم کنیم. در شهرستان پاکدشت ۲۶۱ هزار بیمه شده تامین اجتماعی داریم آیا اینها به بیمارستان برای معالجه بیماری ها نیاز ندارند. ما در شهرستان کسر تخت بیمارستان داریم.

خطیب نمازجمعه پاکدشت در ادامه تصریح کرد: ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان است. شورای نگهبان تشکیل شده از ۶ فقیه و ۶ حقوق دان هستند. شورای نگهبان ضامن جمهوریت و نگهبانی از قانون اساسی (در برخی مواقعه تفسیر قانون)، بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات(رقابت مشارکت و جمهوریت) و صیانت از انتخابات به عنوان یک حق الناس است و شورای نگهبان از انتخابات نگهداری می کند تا حقی ضایع نشود.

جوکار ادامه داد: از آحاد مردم به‌ویژه دولت سیزدهم تشکر می‌کنم که در نهایت امنیت و رقابت و مشارکت انتخابات برگزار کردند و مشارکت انتخابات در دور دوم به ۵۰درصد رسید. به رئیس جمهور منتخب دکتر پزشکیان تبریک می‌گوییم که توانست اعتماد مردم را جلب کند.

امام جمعه پاکدشت در ادامه با اشاره به برخی مسائل ادامه دار بعد از پایان انتخابات تصریح کرد: اعلام انتخابات و تایید آن یعنی بگو مگوهای انتخابات تمام شده است. انتخابات فرصت رقابت بود و پایانش فرصت رفاقت‌ها است.

انتهای پیام

نظر شما