شناسهٔ خبر: 67635894 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

بی‌خبری از کودک ۹ ساله با گذشت یک هفته از ناپدید شدن

«از روز یکشنبه بعد از تعطیلی درس مکتب مدرسه دینی، امیر حمزه به همراه یکی از دوستانش از روستای «توک متسنگ» به سمت روستای مجاور کهیری از دل کوه‌ها بدون اطلاع خانواده حرکت کردند که قبل از رسیدن به مقصد وی خسته می‌شود و یک نفر دیگر راه را ادامه می‌دهد و به روستا می‌رسد و اکنون ششمین روز از این اتفاق می‌گذرد و هنوز هیچ خبری از او نیست.»

صاحب‌خبر -

امیر حمزه فولادی از روستای «توک» در چهار کیلومتری روستای متسنگ نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان پسری است که از گمشدن وی حدود یک هفته می‌گذرد مردم محلی منطقه آهوران بدون هیچ گونه امکاناتی کوه‌ها را یکی پس از دیگری در می‌نوردند اما از وی هیچ خبری در دست ندارند.

به گزارش ایسنا، کدخدا نورمحمد فولادی از معتمدان منطقه آهوران و روستای کهیری نیکشهر اظهار کرد: از روز یکشنبه بعد از تعطیلی درس مکتب مدرسه دینی، امیر حمزه به همراه یکی از دوستانش از روستای «توک متسنگ» به سمت روستای مجاور کهیری از دل کوه‌ها بدون اطلاع خانواده حرکت کردند که قبل از رسیدن به مقصد وی خسته می‌شود و یک نفر دیگر راه را ادامه می‌دهد و به روستا می‌رسد و اکنون ششمین روز از این اتفاق می‌گذرد و هنوز هیچ خبری از او نیست.

وی با اشاره به گرمای بالای ۵۰ درجه که حتی ادارات سیستان و بلوچستان را تعطیل کرده و نبود آب و غذا در کوه افزود: بعد از گذشت چند روز نیروهای هلال احمر نیز برای جستجو به این منطقه اعزام شده در حال تلاش هستند ولی هیچ امکاناتی همچون سگ‌های که برای این کار آموزش دیده یا بالگرد نداشته‌اند و تا این لحظه تمام اقدامات بی‌نتیجه بوده است و همچنان اثری از امیر حمزه خردسال نیست.

کدخدا نورمحمد ادامه داد: مردم بخش آهوران از مسوولان علیرغم اینکه ۶ روز از این اتفاق ناگوار می‌گذرد در خواست کمک و یاری نیروهای دولتی و مردمی دارند و انتظار دارند که هر چه سریعتر با استفاده از تجهیزات مربوطه به دنبال این کودک مفقود شده نیکشهر باشند.

جستجوی نیروهای امدادی برای یافتن کودک ۹ساله نیکشهر هنوز بی‌نتیجه مانده است

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان نیکشهر نیز در گفت و گو با ایسنا از بی‌نتیجه ماندن جستجوها برای یافتن کودک ۹ساله در منطقه کوهستانی روستای کهیری بخش آهوران نیکشهر خبر داد.

سیداکبر علوی افزود: پس از تایید پاسگاه کهیری مبنی بر مفقود شدن امیر حمزه فولادی در ارتفاعات کوه‌های آهوران، بلافاصله تیم جستجو و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان نیکشهر به منطقه اعزام شده است.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر تیم‌های جستجوی هلال احمر شهرستان‌های نیکشهر و سرباز ۲ گروه داوطلب پهپادی و ده‌ها تیم محلی به مدت ۶ روز منطقه را مورد بررسی قرار دادند که تمام تلاش این عزیزان تا کنون بی‌نتیجه مانده است.

بخشدار آهوران نیکشهر نیز به ایسنا گفت: با پیگیری نماینده حوزه انتخابیه چابهار و استاندار سیستان و بلوچستان از استان‌های همجوار درخواست بالگرد شده که به دلیل شرایط نامساعد جوی اعزام بالگرد به روزهای آینده موکول شده است.

ابابکر نیک نژاد افزود: کوهستانی بودن منطقه، گرمای هوا و صعب العبور بودن منطقه، اگر چه جستجو را برای تیم‌های امداد و نجات سخت کرده اما جستجو برای یافتن این کودک همچنان با دل و جان از طریق بیش از ۱۰۰ نفر از نیروهای امدادی و مردم محلی ادامه دارد.

نظر شما