شناسهٔ خبر: 67635370 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

توضیحات وزارت بهداشت درباره برنج‌های فیلیپینی

مدیرکل امور فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو درمورد ماجرای برنج‌های وارداتی فیلیپینی توضیح داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم،  عبدالعظیم بهفر با اشاره به اینکه تنها محصولات تراریخته وارداتی شامل دانه‌های روغن کلزا، پنبه دانه، ذرت و سویاست، عنوان کرد: تمامی برنج های وارداتی به کشور که از مبادی قانونی وارد می شوند در هنگام ترخیص از نظر ایمنی، سلامت و وضعیت تراریختگی (تغییر ژنتیکی یافته) مورد ارزیابی قرار می گیرند و تاکنون هیچ نوع برنجی با عنوان برنج طلایی فیلیپینی تراریخت وارد کشور نشده است.

وی افزود: براساس قانون ابلاغی تمامی کارخانجات تولید مواد غذایی موظف هستند محصولاتی که در فرایند تولید از دانه‌های روغن کلزا، پنبه دانه، ذرت و سویای تراریخته تولید شده را با درج عبارت «تراریخته» روی بسته بندی برای مصرف کننده مشخص کنند.

بهفر با بیان اینکه برنج های وارداتی به کشور، عمدتا از منابع کشور های هند و پاکستان هستند، اظهار کرد: طبق مقررات سازمان غذا و دارو منابع برنج های وارداتی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و پس از ثبت، مجوز ورود برای محموله از منابع ثبت شده صادر می شود.

به گفته وی، بدیهی است در هنگام ترخیص تمامی فراورده و یا مواد اولیه خوراکی از محموله نمونه برداری شده و طبق ضوابط و مقررات ملی کشور از نظر شاخص های ایمنی و سلامت مورد آزمون قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما