شناسهٔ خبر: 67638197 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

توضیحات مهم معاون سازمان غذا و دارو /واردات برنج‌ طلایی از فیلیپین تایید شد؟

مهر : مدیرکل امور فراورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو در مورد ماجرای برنج های وارداتی فیلیپینی توضیح داد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدلعظیم بهفر، با اشاره به اینکه تنها محصولات تراریخته وارداتی شامل دانه‌های روغن کلزا، پنبه دانه، ذرت و سویا است، گفت: تمامی برنج‌های وارداتی به کشور که از مبادی قانونی وارد می‌شود و در هنگام ترخیص از نظر ایمنی، سلامت و وضعیت تراریختگی (تغییر ژنتیکی یافته) مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و تاکنون هیچ نوع برنجی با عنوان برنج طلایی فیلیپینی تراریخته وارد کشور نشده است.

خبر مرتبط
عوارض گمرکی ۲۸ کالای وارداتی اعلام شد+ جدول

با توجه به احکام و ابلاغ جداول ۱۵ و ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۳، فهرست ۲۸ ردیف درآمدی عوارض قابل وصول شامل عوارض سیگار و تنباکو، خودرو سبک و سنگین، گوشت، سبزیجات و ... ابلاغ شد.

وی افزود: بر اساس قانون ابلاغی تمامی کارخانجات تولید مواد غذایی موظف هستند محصولاتی که در فرایند تولید از دانه‌های روغن کلزا، پنبه دانه، ذرت و سویای تراریخته تولید شده را با درج عبارت «تراریخته» روی بسته بندی برای مصرف کننده مشخص کنند.

بهفر با بیان اینکه برنج‌های وارداتی به کشور عمدتاً از هند و پاکستان هستند، ادامه داد: طبق مقررات سازمان غذا و دارو منابع برنج‌های وارداتی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و پس از ثبت، مجوز ورود برای محموله از منابع ثبت شده صادر می‌شود.

به گفته وی، بدیهی است در هنگام ترخیص تمامی فرآورده و یا مواد اولیه خوراکی از محموله نمونه برداری شده و طبق ضوابط و مقررات ملی کشور از نظر شاخص‌های ایمنی و سلامت مورد آزمون قرار می‌گیرند.

 

نظر شما