شناسهٔ خبر: 67634480 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

هم‌زمان با اولین جمعه ماه محرم؛

مادران زنجانی با رباب هم‌نوا شدند

امروز نمایشگاه بین‌المللی کاسپین زنجان میزبان مادران شیرخوارگان بود؛ مادرانی که باید دل‌سوخته حضرت رباب (ع) گرد هم آمدند تا برای کوچک‌ترین شهید کربلا سوگواری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، امروز جمعه _بیست و دوم تیر_ نمایشگاه بین‌المللی کاسپین زنجان میزبان مادران شیرخوارگان بود؛ مادرانی که باید دل سوخته حضرت رباب (ع) گرد هم آمدند تا برای کوچک‌ترین شهید کربلا سوگواری کنند.

سال‌هاست که نخستین جمعه ماه محرم، حال و هوای دیگری دارد؛ حال و هوایی از جنس بغض‌هایی که در گلو فشرده می‌شود و فریادهایی که در سینه حبس می‌شود از فرط آن همه مظلومیتی که در طول تاریخ همچنان ساری و جاری است.

شهادت طفل ۶ ماهه آن هم با لب تشنه و آن وضعیت در مقابل چشمان خانواده، خود یکی از بزرگ‌ترین صحنه‌های غم‌انگیز کربلاست که محال است هر انسان آزاده‌ای را نیازارد؛ امروز، روزی است که مادران بسیاری همراه با طفلان خود، یاد طفل شش ماهه کربلا را گرامی می‌دارند و با یاد حضرت رباب، نوای لالایی سر می‌دهند و سوگواری می‌کنند.

امروز مادران نوزادان ۶ ماهه در جای جای استان زنجان گرد هم آمدند تا با خواندن لالایی برای شهید خردسال دشت کربلا حضرت علی اصغر (ع) یاد دردانه سرور و سالار شهیدان را گرامی بدارند.

مادرانی که به همراه کودکان شیرخوار خود با لباس، روسری و پیشانی‌بند به رنگ سبز حضور یافته و شرکت‌کنندگان برای حضرت علی اصغر کودک شیرخوار (ع) امام حسین (ع) به گریه و عزاداری و مرثیه‌سرایی پرداخته و گهواره نمادین او را در این مجالس گرداندند.

یکی از برنامه‌های مراسم شیرخوارگان حسینی، نذرنامه خوانی است که تمامی مادران به همراه شیرخوارگان خود این نذرنامه را قرائت می‌کنند. متن این نذرنامه بدین شرح است: «یا صاحب الزمان (عج) فرزندم را نذری یاری قیام تو می‌کنم. او را برای ظهور نزدیکت برگزین و حفظ کن. یا مسیح حسین یا علی اصغر (ع) ادرکنی».

قرائت نذرنامه جهانی مادران در ساعت ۱۰ صبح به صورت همزمان در سراسر نقاط دنیا، همان تجدید میثاق مادران برای تداوم خط عاشورا و همدلی با حضرت رباب است. گویی که انگار هنوز هم که هنوز نوای لالایی رباب به گوش می‌رسد.

دوخت ۸۰۰۰ لباس برای همایش شیرخوارگان حسینی در زنجان

داود خدایی دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (عج) در استان زنجان اظهار کرد: سال ۸۴ این همایش در استان فعالیت خود را آغاز کرده است و همایش شیرخوارگان حسینی با شعار «آزادگان عالم در خیمه حسین‌اند»، هم‌زمان با سراسر کشور در زنجان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این همایش به یاد سرباز ۶ ماهه حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) همه‌ساله در اولین جمعه ماه محرم برگزار شد.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (عج) با اشاره به اینکه بسته بندی لباس‌های همایش شیرخوارگان حسینی زنجان توسط بانوان در حسینیه عاشقان ثارالله انجام شد، اضافه کرد: همایش شیرخوارگان حسینی در زنجان بیش از ۳۵۰ خادم دارد.

خدایی گفت: برای این مراسم هشت هزار لباس متحدالشکل برای توزیع گروه‌های هدف دوخته شده و بین مادران توزیع شد.

نظر شما