شناسهٔ خبر: 67632728 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هم نوایی شیرخوارگان حسینی مازندران با طفل تشنه کربلا

ساری- ایرنا - همزمان با نخستین جمعه ماه محرم همایش شیرخوارگان حسینی و هم نوایی طفل تشنه لب کربلا حضرت علی اصغر(ع) در دیار ولایی مازندران برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، همزمان با برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در مازندران، مادران زینبی با به آغوش گرفتن اطفال مزین به سربندها و نشان‌های عزا، با ناله‌های سوگواران دشت نینوا همنوا شدند و با ذکر یا حسین دلبندان خود را راهی مکتب حسینی کردند.

در همایش شیرخوارگان مازندران مادران با روی دست گرفتن طفلان شیرخوار خود به عزاداری برای طفل ۶ ماهه امام حسین (ع) پرداخته و در این غم جانگداز اشک ماتم ریختند.

مداحی، نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی در غم جانکاه کودک ۶ ماهه شهید کربلا حضرت علی اصغر (ع) از دیگر برنامه‌های اجرایی همایش شیرخوارگان حسینی در شهرستان‌های مختلف استان مازندران بود.

در این آیین‌ها همچنین سخنرانان پیرامون نهضت عاشورا و وقایع کربلا از جمله شهادت حضرت علی اصغر (ع) سخنرانی کردند.

هم نوایی شیرخوارگان حسینی مازندران با طفل تشنه کربلا

در این پیوند مسوول مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در مازندران گفت: همایش جهانی شیرخوارگان حسینی از ساعت هشت صبح روز جمعه ۲۲ تیر در ۶۵۰ نقطه استان طی نخستین جمعه ماه محرم در حال برگزاری است.

حسین مهدی‌نژاد با اشاره به اینکه امسال بیست ودومین سال برگزاری این آیین است، گفت: مادران به همراه نوزادان با حضور در این مراسم سرباز حضرت ولی‌عصر (عج) هستند.

مهدی‌نژاد با اعلام اینکه تمامی مراسم به‌صورت مردمی است، گفت: مردم فرزندان خود را نذر حضرت ولی‌عصر می‌کنند و نذرنامه خوانده می‌شود.

وی یادآور شد: همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در هشت هزار و ۵۰۰ نقطه ایران و ۴۵ کشور جهان در حال برگزاری است.

نظر شما