شناسهٔ خبر: 67634221 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همنوایی شیرخوارگان حسینی با طفل شهید کربلا در کرمانشاه + فیلم

کرمانشاه - ایرنا - شیرخوارگان حسینی همزمان با نخستین جمعه ماه محرم همراه با مادران خود در حسینیه‌ها، مساجد و جوار امامزادگان استان کرمانشاه با حضرت علی اصغر (ع)، طفل شهید کربلا همنوا شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، اجتماع بزرگ بانوان و شیرخواران در روز جهانی بزرگداشت حضرت علی اصغر (ع) همزمان با سراسر کشور با حضور مشتاقانه خیل عظیمی از مادران و شیرخوارگان کرمانشاهی در این استان برگزار شد.

این همایش امروز جمعه به یاد کوچکترین شهید کربلا در سالن شهید بهشتی استادیوم آزادی کرمانشاه برگزار شد و مادران در حالی که فرزندان خردسال خود را در آغوش داشتند، همنوا با «رباب» مادر شهید ۶ ماهه کربلا، لالایی جانسوز فدایی شدن فرزند در طریقت حسین (ع) را سر دادند.

مادران شیرخوارگان کرمانشاهی در حالی که به لباس و پیشانی فرزندانشان سربندهایی با نام حضرت علی‌اصغر(ع)، یا اباعبدالله الحسین(ع) و یا صاحب الزمان(عج) بسته بودند، به عزاداری پرداخته و مداحان و مرثیه سرایان در رثای اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، مرثیه سرایی کرده و حاضران به یاد حضرت علی اصغر (ع) اشک ماتم ریختند.

همنوایی شیرخوارگان حسینی با طفل شهید کربلا در کرمانشاه + فیلم

در این آیین که در یک فضای معنوی توام با حزن و اندوه برگزار شد زنان و مادران با در آغوش گرفتن کودکان شیرخوار خود به یاد علی اصغر (ع) کودک ۶ ماهه امام حسین (ع) به عزاداری پرداخته و با خواندن لالایی، یاد شهید خردسال مظلوم دشت کربلا را گرامی داشتند.

در این همایش همچنین مادران با روی دست گرفتن طفلان شیرخوار خود به عزاداری برای طفل ۶ ماهه امام حسین (ع) پرداخته و در این غم جانگداز اشک ماتم ریختند.

در این آیین‌ حجت الاسلام محمدرسول کرمی یکی از روحانیون کرمانشاه در سخنانی با اشاره به نهضت عاشورا و وقایع کربلا از جمله شهادت حضرت علی اصغر (ع) اظهار کرد: شیرزنان مومن ایران اسلامی همراه با دیگر زنان و مادران کشورهای اسلامی با الگوگیری از شیر زنان کربلا، دامان خود را مهد پرورش عاطفه و محبت به اهل‌ بیت عصمت و طهارت و عاشورای حسینی قرار داده‌اند.

همنوایی شیرخوارگان حسینی با طفل شهید کربلا در کرمانشاه + فیلم

وی افزود: مظلومیت علی اصغر و نحوه شهادت آن حضرت، از ویژگی‌های این شهید حادثه کربلا است که او را از سایر شهیدان متمایز می‌کند.

حجت الاسلام کرمی با بیان اینکه حضرت علی اصغر تا قیام قیامت سند مظلومیت امام حسین (ع) در واقعه کربلاست یادآور شد: اباعبدالله الحسین (ع) در حادثه دشت کربلا به تمام آزادیخواهان و مسلمانان جهان پیام صبر و استقامت در برابر دشمنان داد.

وی تاکید کرد: همه ما مسلمانان در حال آزمایش در این دنیا هستیم و در این آزمایش کسی می تواند سربلند بیرون آید که صبر و شکیبایی پیشه کند.

دبیر استانی مجمع حضرت علی اصغر (ع) استان کرمانشاه نیز اظهار کرد: هم زمان با سراسر کشور همایش شیرخوارگان حسینی امروز جمعه مصادف با اولین جمعه ماه محرم در سالن ورزشی شهیدبهشتی کرمانشاه برگزار و در شبکه استانی به صورت زنده پخش شد.

فرهاد دوستی گفت: همایش شیرخوارگان حسینی امروز با هدف گرامیداشت یاد حضرت علی‌ اصغر (ع) طفل شیرخوار شهید کربلا به طور همزمان در بیش از ۱۵۰ نقطه از استان کرمانشاه، هشت هزار نقطه در سراسر ایران اسلامی و ۴۵ کشور جهان نیز برگزار شد.

وی با بیان اینکه کرمانشاه دروازه عتبات عالیات است و مردم استان همواره ارادت ویژه‌ای به اهل بیت دارند، اضافه کرد: مجمع حضرت علی اصغر (ع) استان کرمانشاه می توانند نذورات و کمک های مردمی خود را به شماره کارت ۵۰۴۱۷۲۱۱۱۳۱۵۷۸۴۷ به نام مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) استان کرمانشاه واریز کنند.

نظر شما