شناسهٔ خبر: 67633353 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در سراسر کشور؛

هم‌نوایی شیرخوارگان حسینی با گریه‌های کودکان فلسطینی+ فیلم و تصاویر

همایش شیرخوارگان حسینی در بیش از ۸۵۰۰ نقطه ایران و ۴۵ کشور جهان در حال برگزاری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، بیست‌ودومین سال مراسم جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) با عنوان همایش جهانی «شیرخوارگان حسینی» صبح امروز (جمعه) آغاز شد. 

هم‌نوایی شیرخوارگان حسینی با گریه‌های کودکان فلسطینی+ فیلم

سال ۱۳۸۹ که اولین همایش شیرخوارگان برگزار شد، زنان هم برای اولین‌بار راهی پیاده‌روی اربعین شدند. پیاده‌روی اربعین مختص زنان است؛ انگار قرار است زن، «کربلا» و «مظلومیت» را به دنیا معرفی کند. نقطه عطف این حرکت جهانی این است که مادر با دلبند خودش می‌آید و آن را نذر حجت خدا می‌کند و با این حرکت، هم دوست را به هیجان می‌آورد و هم دشمن را می‌ترساند. 

هم‌نوایی شیرخوارگان حسینی با گریه‌های کودکان فلسطینی+ فیلم

سیدالشهدا (ع) فقط مختص شیعیان نیستند؛ بلکه برای ادیان دیگر نیز هستند. ایشان فقط برای گریه کردن و حاجت گرفتن نیست؛ بلکه برای تعالی است. خود ایشان فرمودند که من آمدم تا دنیای شما را اصلاح کنم. ایشان برای اصلاح فرد و اجتماع آمده‌اند و از اینجا پاسخ این سؤال که «چرا گریه می‌کنید؟» پیدا می‌شود. فطرت‌ها برای ایشان می‌گریند.

پیراهن سیدالشهدا (ع) نماد است و لایه‌های پنهان را نمایان می‌کند. اگر تصویرسازی نباشد، نمی‌توانیم تجمع معانی و مصائب کربلا را در یک نگاه ببینیم. پیراهن امام حسین (ع) تصویر تام عاشوراست که خداوند برای ما فرستاده است. 

<div id="video-display-embed-code_2530671" ><script type="text/JavaScript" src="https://defapress.ir/fa/news/play/embed/678057/2530671?width=400&height=300"></script></div>

همایش شیرخوارگان حسینی امسال در بیش از ۸۵۰۰ نقطه ایران و ۴۵ کشور جهان برگزار شد که تعداد زیادی از این مراسم‌ به صورت خودجوش و مردمی است. بزرگ‌ترین جلسه‌ها نیز در استان‌ فارس با ۸۰۰ جلسه و تهران با بیش از ۳۰۰ جلسه است. همچنین در ۱۱ هزار آستان امامزاده و مساجد، حسینیه‌ها و تکایا در کشور این مراسم مشابه برگزار می‌شود.

امسال نیز مصلی امام خمینی (ره) تهران همچون سنوات گذشته سقفی بود برای مادرانی که می‌خواستند فرزندان خود را نذر قیام امام زمان (عج) کنند.

هم‌نوایی شیرخوارگان حسینی با گریه‌های کودکان فلسطینی+ فیلم

درب صحن اصلی مصلی امام خمینی (ره) از ساعت ۸ صبح به سوی مادران و شیرخوارگان آنها باز و در مدت زمان کوتاهی تمامی صحن پر از جمعیت شد.

از ساعت ۸:۱۵ دقیقه صبح نیز مراسم رسما با اجرای «مجید یراق‌بافان» و تلاوت قرآن کریم توسط قاری نوجوان ابوالفضل نبی‌لو آغاز شد.

سپس گروه سرود «نینوا» متشکل از دختران و پسران نوجوان اثری را برای حضرت علی اصغر (ع) خواندند.

هم‌نوایی شیرخوارگان حسینی با گریه‌های کودکان فلسطینی+ فیلم

پس از آن احمد بابایی ـ شاعر آئینی ـ و نغمه مستشار نظامی نیز دقایقی به شعرخوانی در سوگ حضرت علی اصغر (ع) و کودکان غزه پرداختند.

در ادامه گروه سرود دخترانه «نوید» و «ری نوا» اجرایی در وصف حضرت علی اصغر (ع) خواندند و در ادامه حجت الاسلام میرهاشم حسینی به سخنرانی پرداخت.

<div id="video-display-embed-code_2530672" ><script type="text/JavaScript" src="https://defapress.ir/fa/news/play/embed/678057/2530672?width=400&height=300"></script></div>

** همایش شیرخوارگان حسینی در هرمزگان

همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی امروز جمعه همزمان با ششمین روز از ماه محرم با حضور گسترده قشموندان، مادران و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در مصلی امام علی (ع) شهر قشم برگزار و نوایی لالایی علی اصغر امام حسین (ع) در بزرگ‌ترین جزیره ایرانی خلیج فارس طنین‌انداز شد.

در این آیین معنوی مادران مومن شهرستان مرزی قشم با در آغوش داشتن نوزادان و کودکان خردسال خود در غم شهادت حضرت علی اصغر (ع) کودک ۶ ماهه حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) اشک ماتم ریختند.

هم‌نوایی شیرخوارگان حسینی با گریه‌های کودکان فلسطینی+ فیلم

در این مراسم که با استقبال بی نظیر خانواده‌های قشمی شیعه و اهل سنت قرار گرفت مادران با پوشاندن لباس‌های خاص این آیین بر تن نوزادان خود و بستن سربند‌های سبز و قرمز منقش به نام مبارک امام حسین (ع)، حضرت علی اصغر (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) بر پیشانی آنان در این آیین حضور یافتند.

گریه‌های مادران سوگوار و بی تابی نوزادان در زمان اجرای این مراسم، لحظه عطش علی اصغر (ع)، بی تابی مادرش و درخواست آب از سوی سیدالشهدا (ع) برای طفل شیرخوارش را تداعی می‌کرد که لحظاتی دل هر مسلمان را به درد می‌آورد.

** تصاویر برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در یاسوج

یکی از مادران حاضر در این همایش به خبرنگار دفاع‌پرس گفت: «من برای زنده نگه داشتن یاد امام حسین (علیه‌السلام) و بچه کوچکشان آمده‌ام. فرزند کوچکم را که می‌بینم، می‌دانم از دست دادن او چه احساسی دارد و آن را درک می‌کنم. 

هم‌نوایی شیرخوارگان حسینی با گریه‌های کودکان فلسطینی+ فیلم

وی با اشاره به کودکان غزه اظهار داشت: کودکان غزه باید در امنیت و با خیال راحت در آغوش مادرانشان باشند، اما نمی‌دانم رژیم کودک‌کش صهیونیستی با چه رویی این جنایت‌ها را در حق این کودکان روا می‌کند.»

مادر دیگری در مورد علت حضورش گفت: «من امروز به نیت حضرت علی‌اصغرِ امام حسین (علیهم‌السلام) با فرزندان دوقلوی خود آمدم.»

** همایش شیرخوارگان حسینی در قم

حرم حضرت معصومه سلام الله علیها در اولین جمعه ماه محرم در همایش شیرخوارگان حسینی، میزبان خیل عظیم مادرانی بود که با واسطه قرار دادن نوزادان خود برای ظهور حضرت ولی عصر (عج) دست به دعا برداشتند.

در این برنامه هزاران نفر از مادران به همراه کودکان شیرخوار خود در حالی که لباس‌های سبز و سفید بر تن فرزندان خود کرده بودند، به یاد علی اصغر علیه السلام شهید شش ماهه دشت کربلای عزاداری کردند.

همایش شیرخوارگان حسینی در مسجد مقدس جمکران این بزرگترین میعادگاه منتظران ظهور نیز پس از قرائت دعای ندبه برگزار شد.

مادران حاضر در این مراسم معنوی اعلام کردند که کودکان خود را وقف حضرت سیدالشهدا علیه السلام و امام زمان (عج) خواهند کرد.

خطبا و سخنزانان در این برنامه‌ها به تشریح اهمیت تربیت حسینی کودکان پرداختند و مداحان اهل بیت علیهم السلام نیز در مصیبت شهادت شش ماهه اباعبدالله الحسین علیه السلام مرثیه خوانی کردند.

در امامزادگان شاخص استان قم نیز برنامه مشابهی برگزار شد.

** همایش شیرخوارگان حسینی در اهواز

مصادف با اولین جمعه ماه محرم الحرام، اجتماع شیرخوارگان حسینی در اهواز و نقاط مختلف استان خوزستان برگزار شد و مادران با همراه داشتن نوزادان و شیرخوارگان، به یاد حضرت علی اصغر (ع) سرباز ۶ ماهه امام حسین (ع) و کوچک‌ترین شهید واقعه عاشورا در حسینیه‌ها و تکایا جمع و با حضرت رباب (س) هم ناله شدند و اشک ماتم ریختند.

اجتماع بزرگ شیرخوارگاه حسینی در حسینیه عاشقان ثارالله اهواز از ساعت ۸ صبح برگزار شد و مداحان به نوحه سرایی و سینه زنی برای مظلومیت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت علی اصغر (ع) پرداختند.

این مراسم هرسال در اولین جمعه ماه محرم الحرام در نقاط مختلف استان خوزستان همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 118

نظر شما