شناسهٔ خبر: 67634152 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مادران آذربایجان‌غربی در سوگ شهید خردسال کربلا به سوگ نشستند

ارومیه - ایرنا - مادران آذربایجان غربی در ششم محرم با حضور در عزاداری شهید خردسال کربلا به سوگ نشستند و یاد و خاطره شهدای کربلا را پاس داشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا امروز در اولین جمعه ماه محرم مادران آذربایجان غربی همراه با فرزرندان خردسال خود با حضور در مصلی ها و امامزادگان این شهرستان از جمله مصلی امام خمینی (ص) ارومیه و امامزادگان قریب حسن، سراج الدین و سید بهلول به عزاداری پرداخته و در رثای شهدای کربلا گریستند.

بانوان آذربایجان غربی، خواهرانه به یاد مظلومیت حضرت رباب، فرزندان خود را ملبس به لباس‌های سبز و سربند مزین به نام حضرت علی اصغر(ع) کردند و با روی دست گرفتن طفل شیرخواره خود، لالایی مادرانه سر دادند تا همنوا با شهید ۶ ماهه دشت کربلا، نوای یا حسین را از کودکی در گوش فرزندان خود زمزمه کنند.

مادران حزن الود در حالیکه اشک از چشمانشان سرازیر بود بر سر و سینه میزدند و به یاد مظلومیت های کودکان و نوجوانان در کربلا اشک می ریختند.

در این همایشها که در چندین شهر آذربایجان غربی همراه با مرثیه سرایی های مختلف انجام شد،مظلومیت حضرت علی اصغر فرزند ۶ ماهه امام حسین (ع) که در دشت کربلا به شهادت رسید توسط مداحان اهل بیت (ع) بیان شد.

رساندن فریاد مظلومیت شیرخوار کربلا و محکوم کردن کشتار کودکان بی‌گناه در فلسطین و غزه مهم‌ترین هدف برگزاری این همایش است.

به گزارش ایرنا سالهاست که این آیین همزمان با ماه محرم در سراسر استان به یاد مظلومیت هایی که برخاندان امام حسین(ع) و به ویژه کودکان رفته است برگزار می شود تا فلسفه قیام عاشورا همواره در ذهن کودکان ماندگار و رشادتهای نوجوانان و جوانان و شهدا صیانت و حفاظت و نسل به نسل منتقل شود.

همایش شیرخوارگان حسینی آیین سوگواری به یاد شهید ۶ ماهه کربلا حضرت علی اصغر (ع) و کودکانی است که در روز عاشورا به شهادت رسیده‌اند؛ این مراسم در صبح روز نخستین جمعه ماه محرم هر سال در مساجد، حسینیه‌ها و تکایای شهرهای ایران و برخی کشورهای جهان برگزار می‌شود.

در این مراسم مادران به همراه کودکان شیرخوار خود با لباس، روسری و پیشانی‌بند به رنگ سبز حضور می‌یابند و شرکت‌کنندگان گهواره نمادین حضرت علی اصغر (ع) را در مجلس می‌گردانند.

نظر شما