شناسهٔ خبر: 67634605 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مادران آذربایجان‌غربی در سوگ شهید خردسال کربلا به سوگ نشستند مادران آذربایجان‌غربی در سوگ شهید خردسال کربلا به سوگ نشستند

مادران آذربایجان‌غربی در ششم محرم با حضور در عزاداری شهید خردسال کربلا به سوگ نشستند و یاد و خاطره شهدای کربلا را پاس داشتند.

صاحب‌خبر -

امروز در اولین جمعه ماه محرم مادران آذربایجان‌غربی همراه با فرزرندان خردسال خود با حضور در مصلی‌ها و امامزادگان این شهرستان از جمله مصلی امام خمینی (ص) ارومیه و امامزادگان قریب حسن، سراج الدین و سید بهلول به عزاداری پرداخته و در رثای شهدای کربلا گریستند.

بانوان آذربایجان‌غربی، خواهرانه به یاد مظلومیت حضرت رباب، فرزندان خود را ملبس به لباس‌های سبز و سربند مزین به نام حضرت علی اصغر (ع) کردند و با روی دست گرفتن طفل شیرخواره خود، لالایی مادرانه سر دادند تا همنوا با شهید ۶ ماهه دشت کربلا، نوای یا حسین را از کودکی در گوش فرزندان خود زمزمه کنند.

مادران حزن الود در حالیکه اشک از چشمانشان سرازیر بود بر سر و سینه میزدند و به یاد مظلومیت‌های کودکان و نوجوانان در کربلا اشک می‌ریختند.

در این همایش‌ها که در چندین شهر آذربایجان‌غربی همراه با مرثیه سرایی‌های مختلف انجام شد، مظلومیت حضرت علی اصغر فرزند ۶ ماهه امام حسین (ع) که در دشت کربلا به شهادت رسید توسط مداحان اهل بیت (ع) بیان شد.

رساندن فریاد مظلومیت شیرخوار کربلا و محکوم کردن کشتار کودکان بی‌گناه در فلسطین و غزه مهم‌ترین هدف برگزاری این همایش است.

سالهاست که این آیین همزمان با ماه محرم در سراسر استان به یاد مظلومیت‌هایی که برخاندان امام حسین (ع) و به ویژه کودکان رفته است برگزار می‌شود تا فلسفه قیام عاشورا همواره در ذهن کودکان ماندگار و رشادت‌های نوجوانان و جوانان و شهدا صیانت و حفاظت و نسل به نسل منتقل شود.

همایش شیرخوارگان حسینی آیین سوگواری به یاد شهید ۶ ماهه کربلا حضرت علی اصغر (ع) و کودکانی است که در روز عاشورا به شهادت رسیده‌اند؛ این مراسم در صبح روز نخستین جمعه ماه محرم هر سال در مساجد، حسینیه‌ها و تکایای شهر‌های ایران و برخی کشور‌های جهان برگزار می‌شود.

در این مراسم مادران به همراه کودکان شیرخوار خود با لباس، روسری و پیشانی‌بند به رنگ سبز حضور می‌یابند و شرکت‌کنندگان گهواره نمادین حضرت علی اصغر (ع) را در مجلس می‌گردانند.

نظر شما