شناسهٔ خبر: 67633584 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سانچز: ناتو همان رویکرد در اوکراین را در غزه هم داشته باشد

نخست‌وزیر اسپانیا از کشورهای عضو ناتو خواست که همان رویکرد در اوکراین را در غزه نیز اتخاذ کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا که به منظور شرکت در اجلاس سران ناتو در واشنگتن حضور دارد، از کشورهای عضو ناتو خواست همان اتحاد و رویکرد در اوکراین را در غزه نیز اتخاذ کنند.

به گزارش رسانه‌های اسپانیا به نقل از منابع نخست‌ وزیری این کشور، سانچز در سخنرانی خود در نشست سران ناتو که بدون حضور خبرنگاران برگزار شد، تاکید کرد: نمی‌ توان ما را به اعمال استانداردهای دوگانه متهم کرد که حمایت ما از اوکراین را تضعیف می‌ کند.

پدرو سانچز، در این خصوص اضافه کرد: برعکس، ما خواستار اتخاذ همان رویکرد و اتحاد در غزه هستیم که در برابر روسیه در اوکراین انجام دادیم.

این در حالیست که کشور اروپایی اسپانیا در هفته های پیش به حامیان پرونده نسل‌کشی آفریقای جنوبی ضداقدامات اشغالگران در غزه در دیوان بین‌المللی دادگستری ملحق شد.

پیشتر، خوزه مانوئل آلبارز، وزیر امور خارجه اسپانیا در اظهاراتی رسانه‌ای گفته بود که مادرید به پرونده نسل کشی آفریقای جنوبی علیه اقدامات اسرائیل در غزه در دیوان بین المللی دادگستری می‌پیوندد.

آلبارز در یک کنفرانس خبری اظهار داشت که ما این تصمیم را با توجه به ادامه عملیات نظامی در غزه گرفتیم.

گفتنی است که وزارت امور خارجه اسپانیا روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دادخواستی رسمی به منظور پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی به دیوان لاهه درباره نسل کشی در غزه ارائه کرده است.

پایان دسامبر ۲۰۲۳ آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی به اتهام نقض توافقنامه منع جنایت نسل‌کشی به دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کرد.

سپس تعدادی از کشورها از جمله ترکیه، کلمبیا و نیکاراگوئه و شماری کشورهای دیگر خواهان الحاق به این پرونده شدند.

نظر شما