شناسهٔ خبر: 67632899 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

وزیر کشور: زائران اربعین در کمترین زمان وارد عراق می‌شوند

وزیر کشور گفت: با توجه به گرمای هوا با تمهیدات و اقدامات در نظر گرفته شده، زائران اربعین حسینی در کمترین زمان ممکن از مرز‌های کشور خارج و وارد کشور عراق خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر؛ احمد وحیدی جمعه در بازدید از مرز ببن المللی شلمچه اظهار کرد: در بازدید از چهار مرز خسروی، مهران، چذابه و شلمچه که تردد زائران اربعین حسینی در آنها انجام می‌شود تمهیدات لازم برای تردد آسان زائران دیده شده است.

وی افزود: امسال نیز مرز‌های خسروی، شلمچه، چذابه، مهران، باشماق و تمرچین آماده خدمت رسانی به زائران اربعین هستند.

وزیر کشور گفت: مرز سومار برای حمل و نقل مواکب آماده است و مواکب از این مرز بدون مشکل تردد خواهند کرد.

وحیدی بیان کرد: زیرساخت‌ها در مرز‌ها نسبت به سال گذشته افزایش یافته و در زمان باقی مانده مشکلات رفع خواهند شد.

وی افزود:به حداقل رساندن مدت زمان ماندگاری زائران در مرز‌ها از اهداف وزارت کشور است تا زائران در کمترین زمان ممکن از مرز‌ها تردد کنند.

وحیدی گفت: در اربعین امسال مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در نظر گرفته شده و این مرز با ایجاد زیرساخت‌ها امکان تردد آسان را برای آنها فراهم خواهد کرد.

وی افزود: ملت و دولت عراق در این سال‌ها به خوبی میزبانی خود را در برگزاری آئین اربعین حسینی ادا کرده‌اند.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه در نشست‌های اربعین، دغدغه مسئولان ایرانی و عراقی فراهم ساختن سفری روان و آسان برای زائران امام حسین (ع) است، بیان کرد: این کار حد و مرزی نمی‌شناسد و ارزش این خدمت بزرگ در این است که فراتر از نژاد‌ها و حتی مذاهب است.

بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند. هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشور‌های دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین حسینی عازم کشور عراق می‌شوند. / ایرنا

نظر شما