شناسهٔ خبر: 67623148 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

حضور وزرای کشور ایران و عراق در مرز بین‌المللی خسروی

وزیر کشور و استاندار کرمانشاه در مرز بین المللی خسروی از عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق و هیات همراه استقبال کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، احمد وحیدی» روز پنجشنبه در دیدار با عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق در پایانه مرز خسروی قصرشیرین افزود: امروز بر اساس قرار قبلی گذشته یک برنامه مشترک با وزیر کشور عراق برای بازدید از مرزهای خسروی، مهران، چذابه و شلمچه داریم تا مشکلات مرزها را شناسایی و رفع کنیم.

وی افزود: چندین موضوع در زمینه مرز خسروی با طرف عراقی مورد بحث قرار گرفت. از جمله برای حمل و نقل زائرین اتوبوس‌های ایرانی در ابتدای مسیر وجود دارند تا زائران را به پایانه مسافربری برسانند و به سیستم حمل و نقل عراق کمک کنند.

وزیر کشور مرزهای قابل تردد برای مراسم اربعین امسال را اعلام کرد و گفت: مرزهای خسروی، شلمچه، چذابه، مهران، باشماق و تمرچین آماده خدمت رسانی به زائران اربعین هستند و مرز سومار برای حمل و نقل مواکب آمده شده اند.

احمدی با اشاره به عبور چهار میلیون زائر از مرزهای ایران در سال گذشته گفت: از این تعداد حدود ۵۰۰ هزار نفر مرز خسروی را برای سفر خود انتخاب کردند. زیرساخت‌های این مرز نسبت به سال گذشته بهبود یافته است.

وی در پایان گفت: با توجه به گرمای هوا پیش‌بینی خاصی برای تعداد زائران نداریم.

پس عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق و احمد وحیدی وزیر کشور  وارد مرز خسروی شدند.

بازدید از مرزهای مشترک اربعینی، بازدید از زیرساخت های مرز خسروی و حضور در نشست مشترک وزرای کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق در خسروی به منظور بررسی تسهیل در تردد زوار اربعین حسینی از برنامه های وزرای کشور ایران و عراق است.

انتهای پیام/

نظر شما