شناسهٔ خبر: 67632854 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها بیشتر بخوانید نظر شما آخرین اخبار وبگردی

طلای سیاه گران شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۳ سنت معادل ۰.۱۵ درصد افزایش به ۸۵ دلار و ۵۳ سنت رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، قیمت نفت در معاملات روز جمعه در بحبوحه نشانه‌های کاهش فشار تورم در آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف‌کننده نفت دنیا افزایش یافته است، اما در آستانه یک کاهش هفتگی قرار دارد.

به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۳ سنت معادل ۰.۱۵ درصد افزایش به ۸۵ دلار و ۵۳ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲۵ سنت معادل ۰.۳۰ درصد افزایش ۸۲ دلار و ۸۷ سنت معامله می‌شود.

هر دوی این شاخص‌های نفتی در دو روز گذشته هم افزایش قیمت داشتند اما در آستانه یک کاهش قیمت هفتگی قرار دارند.

قیمت نفت خام برنت حدود ۱ درصد طی یک هفته گذشته کاهش قیمت داشته در حالی که ۴ هفته پیاپی افزایش قیمت را تجربه کرده بود. فیمت نفت آمریکا هم ۰.۱ درصد طی ۷ روز گذشته پایین آمده است.

گزارش کاهش قیمت‌های مصرف‌کننده در ماه ژوئن در آمریکا امیدها نسبت به پایین آمدن زودهنگام نرخ بهره را افزایش داده و اطمینان سرمایه‌گذاران را تقویت کرده است. کاهش نرخ بهره باعث رشد اقتصاد شده و مصرف سوخت را افزایش می‌دهد.

اما بازار هنوز هم منتظر یک عکس‌العمل واقعی از سوی بانک مرکزی آمریکاست. جروم پاول، رئیس خزانه‌داری آمریکا ضمن تایید کاهش فشار تورم اعلام کرد به اطلاعات بیشتری برای آغاز روند کاهش نرخ بهره نیاز است.

افزایش تقاضا برای سوخت در آمریکا در فصل سفرها هم از قیمت نفت حمایت کرده است.

تقاضا برای بنزین در آمریکا در هفته منتهی به پنجم ژوئیه برابر با ۹.۴ میلیون بشکه در روز بود، یعنی بالاترین رقم از ۲۰۱۹ برای هفته‌ای که شامل تعطیلات روز استقلال آمریکا می‌شود. تقاضای ماهانه برای سوخت هواپیما هم به بالاترین رقم از ژانویه ۲۰۲۰ رسیده است.

قاضای بالا برای سوخت در آمریکا پالایشگاه‌های این کشور را مجبور به افزایش فعالیت و برداشت از ذخیره‌های نفت خام کرده است. مصرف نفت خام پالایشگاه‌های گالف‌کوست آمریکا طی یک هفته گذشته افزایش یافته و برای اولین بار از ژانویه ۲۰۱۹ به بیش از ۹.۴ میلیون بشکه در روز رسیده است.

برچسب‌ها:

نظر شما