شناسهٔ خبر: 67634469 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

صورت‌های مالی نارنجی‌های جاده مخصوص نشان می‌دهد

برنامه ویژه سایپا برای شاهین/ خبر خوش به متقاضیان رسید؛ افزایش قیمت منتفی شد؟

اقتصادنیوز: صورت های مالی سایپا از برنامه این شرکت برای رشد تولید سایپا خبر می دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، سایپا پیش بینی کرد در سال جاری حدود ۹۰ هزار دستگاه انواع شاهین تولید کند. براساس اعلام این خودروساز سال گذشته آنها در مجموع حدود ۵۰ هزار دستگاه شاهین را در خطوط تولید خود تکمیل کردند؛ بنابراین برآورد تولید نارنجی های جاده مخصوص از تولید شاهین رشدی حول و حوش۸۰ درصدی را نشان می دهد. این میزان رشد تولید خودروی محبوب سایپا می تواند خبر خوبی برای متقاضیان این خودرو باشد.

اما فراموش نکنیم تولید ۴۰ هزار دستگاه شاهین بیشتر در حالی هدف گذاری شده است که این خودروساز سال گذشته هدف گذاری ۶۶ هزار دستگاهی را برای تولید شاهین در سر داشت؛ اما در نهایت با تولید حدود ۵۰ هزار دستگاه به کار خود پایان داد. سایپایی ها به عبارت دیگر حول و حوش ۲۴ درصد کمتر از هدف گذاری خود شاهین تولید کردند. به گزارش اقتصادنیوز، می توان گفت کاهش حول و حوش ۱۶ هزار دستگاهی تولید شاهین از برآورد تولید برای سال گذشته، این سوال را در ذهن متقاضیان این محصول محبوب ایجاد کرده که آیا در سال جاری مدیران سایپا می توانند پیش بینی خود را برای تولید شاهین عملیاتی کنند؟

خبر مرتبط
سیگنال ایران خودرو به قیمت دنا/ این محصولات ارزان می‌شوند؟

اقتصادنیوز: صورت‌های مالی ایران خودرویی‌ها در پایان سال گذشته از برنامه‌ریزی آن‌ها برای تولید محصولات سواری در سال جاری خبر می‌دهد.

اگر خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص بتواند این اتفاق در سال جاری را رقم بزند این مساله می تواند قیمت بازاری شاهین را اگر نگوییم در سرازیری قرار دهد؛ حداقل اجازه افزایش لجام گسیخته را به آن ندهد. بررسی های خبرنگار اقتصادنیوز، نشان می دهد خودروسازی سایپا در حال حاضر تولید دو مدل شاهین را در دستورکار دارد؛ شاهین با گیربکس اتوماتیک و شاهین با گیربکس دستی. البته سایپایی ها سال گذشته برنامه ریزی کردند تا شاهین پلاس را روانه بازار کنند؛ اما هنوز خبری از شاهین پلاس در بازار نیست.

شاهین پلاس با موتور جدیدی که توسط این خودروساز طراحی شده؛ قرار است علاوه بر شاهین پلاس، روی کادیلا (ال ۹۰ ایرانی) نیز قرار بگیرد. موتور طراحی سده سایپا موتور M16 است و این احتمال وجود دارد که سایپایی ها تصمیم بگیرند بعد از عرضه شاهین پلاس، محصول محبوب خود را تنها با این موتور عرضه کنند. بنابراین شاهین با موتور M16 خداحافظی می کند.

شاهین با گیربکس اتوماتیک در بازار قیمتی حدود ۸۳۰ میلیون تومانی دارد و همین خودرو با گیربکس دستی نیز حول و حوش ۷۳۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

نظر شما