شناسهٔ خبر: 67632375 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دستگیری ۳ متقلب در روز دوم کنکور

تهران- ایرنا- سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور گفت: سه نفر از داوطلبانی که تجهیزات تقلب کنکور را خریداری کرده بودند، امروز قبل از اینکه از آن استفاده کنند، دستگیر شدند. 

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، عبدالرسول پورعباس در جریان بازدید از حوزه برگزاری کنکور ۱۴۰۳ در دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: امروز بیش از ۴۷۱ هزار نفر داوطلب در سراسر کشور در ۱۷۰۰ حوزه فرعی رقابت می‌کنند.

وی افزود: نتایج اولیه انتخاب رشته شهریور ماه و نتیجه نهایی مهرماه اعلام می‌شود.

وی بیان کرد: روز گذشته آزمون سراسری با امنیت کامل برگزار شد و در سراسر کشور تنها دو نفر دستگیر شدند که تلاش می‌کردند از سوالات عکس بگیرند در حال اقدام دستگیر شدند و امروز نیز با توجه به اشراف پلیس فعالیت متقلبان به صفر رسیده است.

پورعباس توضیح داد: در این ایام حدود ۲۰ تا ۳۰ نفر از افرادی که اقدام به خرید تجهیزات تقلب کرده بودند شناسایی شدند و حتی حوزه آزمون و صندلی آنها را می دانیم و توصیه کردیم استفاده نکنند و اگر تخلفی مشاهده کنیم دستگیر می‌کنیم و محرومیت ۱۰ ساله شامل حال آنها می‌شود.

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور گفت: در این دوره برای داوطلبان کنکور فرصت مناسبی فراهم شده است و هر داوطلب دفترچه اختصاصی خود را دارد و چنانچه عکسی هم از دفترچه گرفته شود کاربردی ندارد زیرا دفترچه ها با هم متفاوت است.

وی اظهار داشت: روز گذشته نیز ۲ نفر از متقلبان در همان ثانیه‌های اول که اقدام به عکس گرفتن از دفترچه‌ها کرده بودند پیش از ارسال عکس دستگیر شدند و موفق نشدند.

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور ادامه داد: در کنکور امروز نیز برخی از داوطلبان تجهیزات تقلب را خریداری کرده‌اند که ما از مشخصات کامل آنها مطلع هستیم و حتی میزان مبلغی که پر داخت کردند نیز اطلاع داریم و به آنها نیز توصیه کردیم که از آن استفاده نکنند و اگر از آن استفاده کنند به طور قطع دستگیر و با آنها برخورد می‌شود و ۱۰ سال از حضور در کنکور محروم می‌شوند.

وی بیان کرد: حراست کل در تمام حوزه‌ها حضور دارد و در مسیر توزیع سوالات اشراف کامل داریم تا از هر گونه تقلب جلوگیری کنیم.

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در مورد قطعی برق در برخی حوزه‌ها نیز گفت: روز گذشته در دو نقطه قطعی برق داشتیم که بلافاصله با وزیر نیرو تماس گرفتیم و مشکل برطرف شد.

نظر شما