شناسهٔ خبر: 67631964 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران:

لایحه احداث آرامستان‌های جدید پایتخت هنوز به شورا ارائه نشده است

مژگان انصاری

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد که لایحه احداث آرامستان‌های جدید پایتخت هنوز به شورا و کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری ارائه نشده است.

صاحب‌خبر -

سوده نجفی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به احداث آرامستان‌های جدید در شهر تهران گفت: در حال حاضر روزانه حدود ۱۷۰ نفر در بهشت زهرا (س) دفن می شوند که با این روند و با توجه به سال ها فعالیت بهشت زهرا (س) ظرفیت این آرامستان رو به تکمیل است و باید در این خصوص سازمان بهشت زهرا (س) تمهیداتی را فراهم کند که به همین منظور بررسی احداث آرامستان جدید در دستور کار قرار گرفته است. 

وی ادامه داد: شهرداری مطالعات و بررسی‌هایی در این خصوص انجام داده است، اما بر اساس پیگیری هایی که داشتم تاکنون لایحه‌ای که مکان‌های احداث آرامستان جدید را مشخص کرده باشد از سوی شهرداری به کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری ارائه نشده است و ابتدا باید لایحه مذکور به کمیسیون تخصصی ارائه و پس از بحث و بررسی در کمیسیون مربوطه، به صحن شورای شهر ارسال شود تا اعضای شورا نیز در این خصوص تصمیم گیری کنند.

نجفی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا مکان‌هایی که برای احداث آرامستان جدید شهر تهران اعلام شده است مورد بررسی قرار گرفته است یا خیر؟ گفت: مکان هایی که اشاره شده هنوز به صورت رسمی در قالب لایحه به شورای شهر اعلام نشده است و باید لایحه شهرداری در این خصوص ارائه و مشخص شود چه مکان‌هایی به این منظور در نظر گرفته‌اند. 

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری اظهار کرد: قطعا باید در مکانی که قرار است آرامستان جدید احداث شود همه بررسی‌ها و مطالعات لازم از جمله مطالعات زیست محیطی، اجتماعی و ترافیکی انجام شود تا احداث آن مشکلاتی برای شهر و شهروندان ایجاد نکند. دسترسی شهروندان به آرامستان جدید از دیگر موضوعاتی است که باید درباره آن بررسی شود تا شهروندان بتوانند با استفاده از حمل و نقل عمومی تردد داشته باشند.

سوده نجفی در پایان تأکید کرد: در جانمایی آرامستان جدید باید به ظرفیت آن نیز توجه شود و ظرفیت و وسعت آن به گونه‌ای باشد تا در سال‌های آتی مجددا شاهد تکمیل ظرفیت نباشیم.

انتهای پیام

نظر شما