شناسهٔ خبر: 67630348 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

اعتماد بنفس به سبک اپل؛ بیش از 100 میلیون دستگاه آیفون 16 می‌فروشیم

صاحب‌خبر -

بنظر می‌رسد اپل بسیار به فروش سری آیفون 16 خود امیدوار است؛ چراکه با اعتماد بنفس کامل حدود 100 میلیون تراشه برای پرچمداران 2024 خود سفارش داده است.

بحران کمبود آیفون های جدید در فروشگاه‌های اپل یکی از مسائل آشنا برای افرادی‌ست که قصد دارند هریک از مدل‌های جدید این گوشی را خصوصا در تعطیلات پایان سال میلادی خریداری کنند. با این حال به نظر می‌رسد اپل قصد دارد امسال این مشکل را با اعتماد بنفس کامل حل کند؛ زیرا بر اساس شایعات، کوپرتینویی‌ها قصد دارند از همین الان برای فروش 100 میلیون دستگاه آیفون 16 آماده باشند.

پیش‌بینی فروش 100 میلیون دستگاه آیفون 16؛ اعتماد بنفس یا بلوف از سوی اپل؟

طبق اطلاعات جدیدی که پایگاه China Times اخیرا منتشر کرده، اپل سفارش خرید حدود 90 تا 100 میلیون تراشه A18 را به TSMC صادر کرده تا از بحران‌های ناشی از کمبود گوشی موبایلش در بازار جلوگیری کند. این میزان فروش در دنیای گوشی های موبایل باورنکردنی به شمار رفته و حاکی از اعتماد بنفس فوق‌العاده اپل نسبت به گوشی‌های جدیدش است.

تراشه A18 تراشه A18

بر اساس اخباری که از منابع مختلف به گوش می‌رسد، تمامی مدل‌های iPhone 16 از تراشه‌های جدید A18 بهره خواهند برد.‌ البته مشخص نیست که آیا توان پردازشی تراشه‌های به کار رفته در همه مدل‌ها یکسان خواهد بود یا نسخه‌های پرو و پرو مکس از چیپست‌های A18 Pro بهره برده و سهم مدل استاندارد آیفون 16، تراشه‌های A18 معمولی خواهد شد. از سوی دیگر همچنین نمی‌دانیم که بیشترین سفارش مربوط به تراشه‌های کدام مدل آیفون 16 است.

در ماه‌های اخیر گزارش‌های فراوانی در خصوص قدرت بالای تراشه A18 اپل به گوش رسیده است. برخی ادعا کرده‌اند که واحد پردازش عصبی این چیپست‌ها قدرتمندتر از هر تراشه تولیدشده توسط اپل، حتی چیپست‌های پرادعای M4 به کار رفته در آیپد پرو 2024 خواهد بود.

آیفون 16 اپل آیفون 16 اپل

شایعات همچنین حاکی از این هستند که اپل قصد دارد در هر چهار مدل از آیفون 16 از 8 گیگ رم استفاده کند تا همه آن‌ها قادر به پشتیبانی بدون دردسر از هوش مصنوعی Apple Intelligence باشند.‌ در این بین، مدل‌های استاندارد و پلاس به‌طور خاص با افزایش ظرفیت چشمگیری در حافظه رم خود روبرو خواهند شد.

به این ترتیب به نظر می‌رسد اپل امسال تمام توان خود را روی هوش مصنوعی اپل اینتلیجنس متمرکز خواهد کرد و ارتقاهای سخت افزاری آیفون‌هایش را بر این اساس تنظیم خواهد نمود. همچنین کوپرتینویی‌ها ظاهرا قصد دارند با پیش‌بینی مناسب مشکل کمبود پرچمدارانشان در فصل‌های شلوغ بازار را نیز برطرف کرده و حضوری قدرتمند در بازار داشته باشند.

در گجت نیوز بخوانید:
چرا آیفون ۱۶ استاندارد بهترین پرچمدار ۲۰۲۴ اپل خواهد بود؟ امتیاز بنچمارک آیفون 16 پرو لو رفت؛ آیا تراشه A18 پرو قادر به رقابت با اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد بود؟ آیا باید منتظر آیفون ۱۶ اولترا باشیم؟ تمام شایعات و اخبار در مورد آیفون سوپر پریمیوم اپل ۵ چیزی که از آیفون ۱۶ انتظار داریم

برچسب‌ها:

نظر شما