شناسهٔ خبر: 67630097 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

آماده اعزام یک میلیون نفر به حج عمره هستیم

زمان ثبت نام عمره هنوز مشخص نشده است. سازمان حج و زیارت فعلا اعلام کرده بعد از ماه محرم ثبت نام سفر عمره را آغاز می کند. رئیس این سازمان نیز برای اعزام یک میلیون نفر به عمره در یک سال پیش رو اعلام آمادگی کرده، اما تحقق این وعده را به تامین ارز و توافق شرکت هواپیمایی ایران با عربستان منوط دانسته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سیدعباس حسینی در تازه‌ترین اظهارنظری که درباره سفر عمره پس از بازگشت از عربستان داشت، گفت: مذاکره با وزارت حج و عمره عربستان و همچنین شرکت‌های طرف قرارداد انجام داده شده و تفاهم‌های اولیه حاصل شده است. از دست‌اندرکاران شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هم درخواست کرده‌ایم تا هماهنگی‌های لازم را برای تنظیم جداول پروازی با مسئولان عربستان انجام دهد. درباره اسکان زائران در زمان عمره نیز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است و امیدواریم هر ‌چه زودتر عملیات عمره آغاز شود.

رئیس سازمان حج و زیارت در عین حال تاکید کرد: اعزام‌های عمره مشروط به تسهیل در جداول پروازی و رفع مشکل آنها و همچنین تامین ارز مورد نیاز است. سازمان حج و زیارت، اما ظرفیت لازم برای اعزام‌های عمره را دارد و حتی در صورت هماهنگی و همکاری دستگاه‌های همکار، توانایی اعزام تا حدود یک میلیون نفر در سال را داریم.

حسینی درباره هزینه‌های عمره نیز گفت: هزینه‌ها به تعیین نرخ ارز منوط است، هزینه‌های مربوط به هواپیمایی و سایر خدمات استخراج شده است.

اعزام‌های عمره پس از ۹ سال وقفه، از سوم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ به مدت دو هفته انجام شد. در این بازه، ایران توانست ۵ هزار نفر را راهی عمره کند، درحالی که برای اعزام ۷۰ هزار نفر ظرفیت پیش‌بینی کرده بود. اعزام های عمره قرار بود از نیمه دوم سال ۱۴۰۲ آغاز شود، اما به دلیل نقص فنی و مشکلاتی که در بخش توافق شرکت هواپیمایی ایران با عربستان پیش آمد، انجام این سفر تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به تعویق افتاد. از طرفی هزینه‌ای که برای عمره به مبلغ ۴۰ تا ۴۴ میلیون تومان برای یک سفر ۱۰ روزه اعلام شده بود، باعث شد استقبال آنچان که پیش‌بینی شده بود، گرم نباشد. طبق اعلام سازمان حج و زیارت برای آن عمره حدود حدود ۴۱ هزار و ۲۰۰ نفر ثبت‌نام کرده بودند که در نهایت به دلیل تاخیر در زمان اجرای این سفر بیشتر آنها اصراف دادند. سازمان حج و زیارت به این افراد قول داده است اولویت آنها را برای عمره محفوظ نگه دارد.

نظر شما