شناسهٔ خبر: 67629960 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان:

چهارمحال و بختیاری از نظر نرخ بیکاری در رتبه ۱۵ قرار دارد

زهرا صفری

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: در بهار سال ۱۴۰۳ نرخ بیکاری ۱۴ استان از نرخ بیکاری استان بالاتر بوده و استان از نظر نرخ بیکاری در رتبه ۱۵ قرار دارد که با توجه به رتبه استان در سنوات گذشته، شاهد پیشرفت مطلوب استان در این شاخص هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری، حمیدرضا منتظری با اشاره به نتایج  کلی طرح آمارگیری از نیروی کار فصل بهار سال ۱۴۰۳ از سوی مرکز آمار ایران، اظهار کرد: با اعلام نتایج فصل ابتدایی سال ۱۴۰۳ طرح آمارگیری از طرح نیروی کار، برخی شاخص‌های نیروب کار فصل بهار سال ۱۴۰۳ در کشور و استان  مشخص شد، بر اساس نتایج اعلامی از سوی مرکز آمار ایران  برآورد نقطه‌ای نرخ بیکاری استان در بهار سال ۱۴۰۳ معادل ۸.۰ درصد، نرخ مشارکت اقتصادی ۴۲.۶ درصد و نسبت اشتغال ۳۹.۲ درصد بوده است.

وی افزود: بر اساس گزارش منتشره از سوی مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در سطح کشور در بهار ۱۴۰۳ برابر ۷.۷ درصد، نرخ مشارکت اقتصادی، ۴۱.۲ درصد و نسبت اشتغال در کل کشور رقم ۳۸.۰ درصد بوده است که با توجه به آمار رسمی منتشر شده، نرخ بیکاری استان به میزان اندکی از نرخ بیکاری کشور بیشتر ولی با توجه به بالاتر بودن نرخ مشارکت اقتصادی استان نسبت مشارکت(که تبلور توام دو شاخص نرخ بیکاری و نرخ مشارکت است) استان از شاخص متناظر کشوری رقم بالاتری را به ثبت رسانده است.   

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت: نرخ بیکاری فصل بهار سال ۱۴۰۳ در مقایسه با فصل بهار سال۱۴۰۲ هم در سطح کشور و هم در سطح استان کاهش داشته است ولی میزان کاهش نرخ بیکاری استان (۳.۹ درصد ) از میزان کاهش نرخ بیکاری در کشور(۰.۵ درصد) بسیار محسوس‌تر است.

منتظری بیان کرد: در بهار سال ۱۴۰۳ نرخ بیکاری ۱۴ استان از نرخ بیکاری استان بالاتر بوده و استان از نظر نرخ بیکاری در رتبه ۱۵ قرار دارد که با توجه به رتبه استان در سنوات گذشته، شاهد پیشرفت مطلوب استان در این شاخص هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان حرکت مطلوب شاخص‌های بازار نیروی کار را ناشی از همراهی مردم و بخش خصوصی با دولت دانست و اظهار امیدواری کرد با تداوم همدلی مردم با حاکمیت، شاهد تداوم بهبود شاخص‌های اقتصادی و اجتماعی در کشور و استان باشیم.

انتهای پیام

نظر شما