شناسهٔ خبر: 67629581 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

جدول جدید جرایم رانندگی از ۲۳ تیرماه اجرایی می شود

صاحب‌خبر -

امید است با تقویت بازدارندگی جرایم رانندگی شاهد کاهش قربانیان تصادفات باشیم.

جدول جدید جرایم رانندگی از ۲۳ تیرماه اجرایی می شود
تین نیوز

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور فراجا با اشاره به اینکه جدول جدید جرایم رانندگی پس از به روزرسانی سامانه های هوشمند از روز شنبه ۲۳ تیرماه در سطح کشور اجرا می شود، گفت: امید است با تقویت بازدارندگی جرایم رانندگی شاهد کاهش قربانیان تصادفات باشیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از راهور، سردار محمدباقر سلیمی با اشاره به مصوبه افزایش نرخ جرایم رانندگی اظهار داشت: کنترل تخلفات رانندگی و اجرای مقررات یکی از ارکان اساسی انضباط و ایمنی ترافیک در سطح جهان است، برهمین اساس در مواد ۲۱ و ۲۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، جدول جرایم رانندگی پیش بینی شده و با هدف توسعه انضباط ترافیک، پیشگیری از رفتارهای پرخطر رانندگی و ارتقای ایمنی تردد پلیس راهنمایی و رانندگی در راستای شرح وظایف قانونی با استفاده از روش های سنتی و هوشمند نسبت به کنترل تخلفات اقدام می کند.

سلیمی افزود: بر مبنای مستندات قانونی، قانونگذار به منظور حفظ آثار بازدارندگی جرایم رانندگی تعدیل جرایم رانندگی را براساس نرخ تورم سالیانه پیش بینی کرده است.

وی گفت: در خرداد ماه امسال پس از بررسی های کارشناسی و تحلیل وضعیت رفتارهای ترافیکی، تصادفات و جانباختگان ناشی از آن در سطح کشور، جدول جدید جرایم رانندگی با لحاظ ظرفیت های قانونی فوق و همچنین در نظر گرفتن شرایط اجتماعی و زیرساختی تعدیل و به تصویب هیات دولت رسیده است.

سردار سلیمی اذعان داشت: تخلفات رانندگی زمینه ساز بروز حوادث رانندگی است و به تعبیری هر تصادف نتیجه یک تخلف است و کوچکترین یا ساده ترین تخلفات رانندگی هم که گاهی در ذهن برخی از افراد کم اهمیت جلوه داده می شوند می تواند یک حادثه تلخ و سنگین را به دنبال داشته باشد.

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور فراجا تاکید کرد: همکاران ما به دنبال کشف تخلف و اعمال قانون بیشتر نیستند اما بر حسب وظیفه اگر در کنترل ها و نظم بخشی ترافیکی شاهد تخلفی باشند انتظار و خواست جامعه از ما این است که قوانین و مقررات راهنمایی رانندگی را به دقت نظارت و اجرا کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد، با پیوستن همه هموطنان به پویش نه به تخلف نه به جریمه شاهد رفتارهای مطلوب ترافیکی در رانندگی باشیم و افزایش نرخ جرایم رانندگی، بازدارندگی لازم را برای معدود افراد قانون گریز ایجاد و کاهش تصادفات و جانباختگان ناشی از آن را در پی داشته باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

نظر شما