شناسهٔ خبر: 67629063 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کلاهبرداری سایبری با سوء استفاده از موضوعات متعدد ایام محرم کلاهبرداری سایبری با سوء استفاده از موضوعات متعدد ایام محرم

رئیس پلیس فتا کرمان در خصوص کلاهبرداری‌های حوزه انتشار لینک‌های جعلی و دانلود رایگان نوا‌رهای محرم و همچنین فروش اینترنتی اقلام عزاداری این ایام هشدار داد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ عمار قهاری گفت: با توجه به فرا رسیدن ایام محرم، افراد سودجو با سوء استفاده از عواطف و احساسات مذهبی مردم و با پیام‌هایی حاوی لینک‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی یا به صورت پیامک تلاش می‌کنند، بخش یا تمام سرمایه مردم را با وعده‌های دروغین کمک به تکایا و مواکب و یا تهیه و توزیع غذا و بسته‌های معیشتی برای نیازمندان برداشت کنند. 

وی بیان کرد: در مواردی نیز در پوشش ارائه برنامه دانلود رایگان نوا‌های محرمی و موسیقی‌های مذهبی و مداحی یا فروش اینترنتی اقلام عزاداری، لینک‌های جعلی را برای شهروندان ارسال و با ایجاد صفحات و درگاه جعلی بانکی (فیشینگ) به دنبال سرقت اطلاعات کاربران هستند.

رئیس پلیس فتا استان کرمان با تاکید بر واریز وجوه نذورات به شماره حساب هیئت‌های مذهبی و مؤسسات خیریه معتبر و شناخته شده از همگان خواست هرگونه ادعیه یا نوا‌های مذهبی را نیز از سایت‌های معتبر دریافت و ضمن باز نکردن لینک‌های دارای منابع ناشناس، اقلام و ملزومات عزاداری را به صورت حضوری خریداری کنند.

نظر شما