شناسهٔ خبر: 67629040 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه:

جرائم جدید رانندگی از ۲۳ تیر در کرمانشاه اجرایی می‌شود

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه از اجرا و اعمال جدول جدید تخلفات رانندگی از روز شنبه ۲۳ تیرماه همزمان در کرمانشاه و سراسر کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمد حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمانشاه اظهار کرد: کنترل تخلفات رانندگی و اجرای مقررات یکی از ارکان اساسی انضباط و ایمنی ترافیک در سطح جهان است، بر همین اساس در مواد ۲۱ و۲۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، جدول جرایم رانندگی پیش بینی گردیده و باهدف توسعه انضباط ترافیک، پیشگیری از رفتارهای پرخطر رانندگی و ارتقا ایمنی تردد پلیس راهنمایی و رانندگی در راستای شرح وظایف قانونی با استفاده از روش‌های سنتی و هوشمند نسبت به کنترل تخلفات اقدام می‌کند.

وی افزود: بر مبنای مستندات قانونی، قانونگذار به منظور حفظ آثار بازدارندگی جرایم رانندگی تعدیل جرایم رانندگی را بر اساس نرخ تورم سالیانه پیش بینی کرده است.

رئیس پلیس راهور کرمانشاه یادآوری کرد: در خرداد ماه سال جاری پس از بررسی‌های کارشناسی و تحلیل وضعیت رفتارهای ترافیکی و تصادفات و جان‌باختگان ناشی از آن در سطح کشور، جدول جدید جرایم رانندگی با لحاظ ظرفیت‌های قانونی فوق و همچنین در نظر گرفتن شرایط اجتماعی و زیرساختی تعدیل و به تصویب هیئت دولت رسیده است.

وی ادامه داد: جدول جدید جرایم رانندگی پس از به‌روزرسانی سامانه‌های هوشمند از روز شنبه ۲۳ تیرماه در سطح کشور و به تبع آن استان کرمانشاه به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

حیدری یادآور شد: تخلفات رانندگی زمینه ساز بروز حوادث رانندگی است و به تعبیری هر تصادف نتیجه یک تخلف است و کوچک‌ترین یا ساده‌ترین تخلفات رانندگی هم که گاهی در ذهن برخی از افراد کم اهمیت جلوه داده می‌شوند می‌تواند یک حادثه تلخ و سنگین را به دنبال داشته باشد.

وی تاکید کرد: همکاران ما به دنبال کشف تخلف و اعمال قانون بیشتر نیستند ولی بر حسب وظیفه اگر در کنترل‌ها و نظم بخشی ترافیکی شاهد تخلفی باشند انتظار و خواست جامعه از ما این است که قوانین و مقررات راهنمایی رانندگی را به دقت نظارت و اجرا کنیم.

حیدری در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با پیوستن همه هم وطنان عزیز به پویش «نه به تخلف نه به جریمه» شاهد رفتارهای مطلوب ترافیکی در رانندگی باشیم و افزایش نرخ جرایم رانندگی، بازدارندگی لازم را برای معدود افراد قانون گریز ایجاد و کاهش تصادفات و جان‌باختگان ناشی از آن را در پی داشته باشد.

نظر شما