شناسهٔ خبر: 67628688 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رئیس جمهور روسیه در نشست رؤسای پارلمان‌های بریکس:

جهان با افزایش نفوذ کشورهای بریکس، امن‌تر و سازنده‌تر می‌شود

صاحب‌خبر -
جهان با افزایش نفوذ کشورهای بریکس، امن‌تر و سازنده‌تر می‌شود
خبرگزاری آریا - رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه بریکس سهم بسزایی در رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشورهای عضو دارد گفت: با افزایش نفوذ کشورهای بریکس، جهان امن‌تر و سازنده‌تر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری آریا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز (پنجشنبه 21 تیرماه 1403) در نشست رؤسای پارلمان‌های بریکس، ضمن خوشامدگویی به میهمانان، گفت: بریکس ظرفیتی است برای توسعه اقتصادی و پیگیری منافع ملی و مردم کشورها.
رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه بریکس سهم بسزایی در رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشورهای عضو دارد، بر ضرورت شکل‌گیری نظم جهانی عادلانه و چندجانبه‌گرایی تأکید کرد.
رئیس جمهور روسیه تصریح کرد: کشورهای غربی تلاش می‌کنند که این گروه‌ها را نادیده بگیرند زیرا به ضرر کشورهایشان است.
وی با بیان اینکه نمایندگان مجالس باید از منافع کشور خود دفاع کنند، بر توسعه حوزه‌های اقتصادی، زیرساختی، فناوری و انسانی تأکید کرد و افزود: با افزایش نفوذ کشورهای بریکس، جهان امن‌تر و سازنده‌تر می‌شود.
پوتین با بیان اینکه هریک از کشورهای عضو بریکس دارای فرهنگ کهن و سبک خود برای توسعه اقتصادی و اجتماعی هستند، بیان کرد: ما آماده همکاری با کشورهای علاقه‌مند به بریکس هستیم.
وی تأکید کرد در بریکس توانستیم به تغییرات اساسی در افزایش حجم مبادلات مالی، ایجاد سازوکار مطمئن برای تسویه حساب‌ها و...دست یابیم./
پایان پیام

نظر شما