شناسهٔ خبر: 67626411 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

کشورهای عضو بریکس متمم و تقویت کننده یکدیگر هستند

قالیباف گفت: انرژی، ترانزیت، تجارت و بانک از محورهای اصلی نشست روسای مجلس کشورهای عضو بریکس است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، محمد باقر قالیباف در نشست روسای مجلس کشورهای عضو بریکس با تشکر از همدردی مقامات حاضر در نشست در رابطه با شهادت رئیس‌جمهور و وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: از جمله اقدامات مهمی که در بریکس دنبال شده، دلار زدایی و استفاده از ارزهای جایگزین است.

وی تاکید کرد: بر این باورم کشورهای عضو بریکس متمم و تقویت کننده یکدیگر هستند. توافق اخیر مالی ایران و روسیه از نمونه‌های موفق دلارزدایی است. توسعه کریدورهای تجاری از جمله ظرفیت‌های مهمی است که باید از سوی مجالس عضو پیگیری و فعال شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «چهار محور، انرژی ترانزیت تجارت و بانک، از محورهای اصلی کشورهای بریکس است» اظهار کرد:مجلس شورای اسلامی و دولت جدید ایران آمادگی همه جانبه دارند تا در همه این حوزه با شرکای خود همکاری کنند.

وی اظهار کرد: پارلمان‌های کشورهای عضو در موفقیت بریکس نقش مهمی دارند و می‌توانند برای برون رفت از یکجانبه‌گرایی قوانین تسهیل‌گیری برای توسعه تجارت وضع کنند.

او گفت: نشست پارلمانی بریکس با تسهیل بحث و همکاری سیاسی و دفاع از حاکمیت قانون می‌تواند زمینه‌ساز و ظرفیت‌ساز ارتقای روابط کشورهای عضو باشد.

نظر شما