شناسهٔ خبر: 67626212 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اروپا درصدد مجازات اوربان به دلیل دیدار با پوتین و ترامپ اروپا درصدد مجازات اوربان به دلیل دیدار با پوتین و ترامپ

کشور‌های اتحادیه اروپا ممکن است به سفر ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان به روسیه، پاسخ دهند.

صاحب‌خبر -

بالینت اودور، نماینده مجارستان در اتحادیه اروپا، در یک نشست دو ساعته در ۱۰ جولای با انتقاد شدید همکارانش مواجه شد. دو دیپلمات اتحادیه اروپا به این نشریه گفتند که چندین نماینده اتحادیه اروپا مجارستان را تهدید کردند در صورتی که ویکتور اوربان به مسیر فعلی خود ادامه دهد با "عواقب جدی" مواجه خواهد شد.

به گزارش پولیتیکو، این روزنامه می‌گوید: «فوری‌ترین گزینه می‌تواند تحریم نشست‌های غیررسمی وزرا که در بوداپست، پایتخت مجارستان برگزار می‌شود، باشد».

این نشریه خاطرنشان کرد که تعدادی از سفرا در ۱۰ ژوئیه از تحریم نشست غیررسمی وزرای خارجه اتحادیه اروپا در پایان ماه اوت در بوداپست حمایت کرده بودند. پولیتیکو خاطرنشان کرد: اولین نشست شورای اروپا در ۹ ژوئیه در مجارستان تنها با حضور ۷ کشور از ۲۷ کشور کنفدراسیون، بدون احتساب میزبانان رویداد برگزار شد.

به گفته این نشریه، اگر اوربان به عبور از خطوط قرمز اروپا و مسیر سیاسی خود با سیاستمداران غیرقابل قبول برای بروکسل مانند پوتین ادامه دهد، ممکن است با عواقب بدتری روبرو شود.

 با این حال اوربان همواره به عبور از خطوط قرمز اروپا ادامه می‌دهد. نخست وزیر مجارستان که بنا به گزارش رسانه‌ها قصد دارد امروز پنجشنبه با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا دیدار کند، خواستار دیدار دوجانبه با جو بایدن، رهبر کنونی آمریکا نشد و به طور کلی در نشست ناتو به هر نحو ممکن از او دوری کرد. 

پیش از این خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابع گزارش داده بود که اوربان روز پنجشنبه پس از پایان نشست ناتو در املاک مار-آ-لاگو در فلوریدا با ترامپ دیدار خواهد کرد.

این روزنامه به نقل از سه منبع آگاه از مقدمات این اجلاس نقل می‌کند: او در واقع از جو بایدن در نشست این هفته سران ناتو اجتناب کرد و درخواست ملاقات دوجانبه با رئیس‌جمهور آمریکا نکرد.

یادآور می‌شویم که پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه گفته بود که روبرت فیکو و ویکتور اوربان، نخست‌وزیر اسلواکی و مجارستان، سیاستمدارانی «طرفدار ملی» هستند.

مترجم: اعظم پورکند

نظر شما