شناسهٔ خبر: 67626090 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خشم و وحشت صهیونیست‌ها در شمال/ بعد از جنگ هم برنمی‌گردیم

درحالی که مسئولان و شهرک نشینان صهیونیست به شدت از عملکرد کابینه و ارتش این رژیم و ضعف آنها در برابر حملات حزب‌الله خشمگین هستند، یک مسئول ارشد اسرائیلی اعلام کرد که ساکنان شمال حتی بعد از پایان جنگ هم به اینجا برنمی‌گردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در سایه تداوم نگرانی صهیونیست‌ها از تشدید حملات حزب الله به سراسر شمال فلسطین اشغالی، شبکه 9 رژیم صهیونیستی با انتقاد تند از عملکرد کابینه و ارتش این رژیم در جبهه شمالی اعلام کرد: واقعا استراتژی اسرائیل چیست؟ ساکنان مناطق شمالی مدتی طولانیست که هیچ تغییری در وضعیت احساس نمی‌کنند و به شکلی بی‌سابقه احساس عدم امنیت دارند.

خشم صهیونیست‌ها در شمال فلسطین اشغالی از ارتش و کابینه

«اوری کلینر» رئیس موسسه موسوم به شورای منطقه‌ای جولان که طی چند روز گذشته انتقادات تندی علیه کابینه و ارتش رژیم صهیونیستی مطرح کرده است، نیز در این زمینه گفت: اتفاقی که می‌افتد غیر قابل تحمل است، ما باید به سراغ کابینه و ارتش برویم و از آنها بپرسیم چگونه اجازه دادند جولان به میدان جنگ حزب الله تبدیل شود.

این مسئول صهیونیست افزود: حزب الله می‌خواهد ما آواره و سرگردان شویم. ما می‌خواهیم در شهرک‌های خود بمانیم و از کابینه انتظار داریم که مسئولیت خود را برعهده بگیرد و از اسرائیلی‌ها محافظت کند.

از طرف دیگر وب سایت عبری والا اعلام کرد: تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها در شهرک‌های شمالی موجب ایجاد شوک و خشم شدید در میان اسرائیلی‌های ساکن الجلیل و جولان شده است.

یکی از شهرک نشینان صهیونیست که در شهرک‌های مرزی زندگی می‌کند در گفتگو با این رسانه صهیونیستی اعلام کرد: 9 ماه است که ما همه جا درباره نبود امنیت برای اسرائیلی‌ها در شمال فریاد می‌زنیم. اسرائیلی‌ها در اینجا رها شده‌اند و هیچ توجهی به ما نمی‌شود و در نتیجه این وضعیت و ناامنی در مرزهای شمالی، دو نفر طی روزهای گذشته کشته شدند.

وی افزود: به نظر می‌رسد که ما همیشه باید به کابینه یادآوری کنیم که اگر جبهه شمالی قدرتمند نباشد، کل اسرائیل ضعیف می‌شود.

اسرائیل در ضعیف‌ترین حالت خود قرار گرفته است

«نیسان زیوی» یکی از مسئولان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی هم به نوبه خود گفت: 9 ماه از جنگ گذشته و ما هشدار داده‌ایم که از دست دادن ابتکار عمل در مرزهای شمالی، به قیمت جان تعداد بیشتری از اسرائیلی‌ها تمام خواهد شد. کشته شدن دو اسرائیلی طی روزهای گذشته شاهد دیگری مبنی بر بی توجهی کابینه به شمال است و نتیجه این خواهد بود که ساکنان شهرک‌های شمالی، مجبورند هر روز تلفات بیشتری بدهند.

«لیور سیم‌ها» یکی دیگر از مسئولان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی هم سیاست امنیتی کابینه رژیم اشغالگر در جبهه شمالی را زیر سوال برده و گفت: مفهوم امنیتی اسرائیل که در چهارچوب آن طی سال‌های طولانی همواره شاهد شلیک موشک از جانب گروه‌های فلسطینی به شهرک‌های اطراف غزه بوده‌ایم، اکنون در شمال هم اعمال می‌شود.

وی تصریح کرد: همه ما به یاد داریم که این سیاست امنیتی اسرائیل چه فاجعه‌ای در جبهه جنوب به وجود آورد و اکنون نگرانیم که فاجعه 7 اکتبر در جبهه شمالی اسرائیل هم تکرار شود. علت این نگرانی ما آن است که بر اثر بی‌توجهی کابینه به شهرک‌های اطراف غزه، چنین اتفاق وحشتناکی افتاد و اکنون هم همین خطر شهرک‌های شمالی را تهدید می‌کند.

این مسئول صهیونیست در گفتگو با وب سایت عبری والا اظهار داشت: ما در وضعیت ننگینی هستیم که تاکنون شاهد آن نبوده‌ایم و اسرائیل هیچ وقت به اندازه امروز در برابر دشمنانش اینقدر ضعیف به نظر نمی‌رسید. دو اسرائیلی در بلندی‌های جولان بر اثر حملات حزب الله کشته شدند و این در حالی است که ما درمانده و فاقد ابتکار عمل هستیم. اکنون زمان آن رسیده که اقدامی برای پایان دادن به این وضعیت غیرقابل تحمل انجام دهیم، زیرا دیگر نمی‌توان اینطور ادامه داد.

در صورت پایان جنگ هم اسرائیلی‌ها به شمال برنمی‌گردند

از طرف دیگر «آویخای استرن» شهردار کریات شمونه اعلام کرد که ما حاضر نیستیم قربانی شویم و شهرک نشینان شمال حتی در صورت توافق با حزب الله برای آتش بس هم، به این شهرک‌ها برنمی‌گردند.

وی در مصاحبه با شبکه 14 رژیم صهیونیستی تاکید کرد: آتش بس با حزب‌الله، بعد از منعقد شدن توافق آتش بس در نوار غزه و تبادل اسرا، دارای مفهومی فاجعه بار است. واقعیت آن است که تهدید 7 اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) علیه جبهه شمالی اسرائیل (فلسطین اشغالی) برطرف نشده است و هر لحظه امکان تکرار این سناریو در شهرک‌های شمالی وجود دارد.

این مسئول صهیونیست گفت: ما سوال می‌کنیم که وضعیت از آن زمان تاکنون چه چیزی تغییر کرده است و آیا مقامات اسرائیلی کاری برای رفع این تهدید انجام داده‌اند؟ اگر در اسرائیل کسی فکر می‌کند که با امضای یک قرارداد آتش بس، ما به شهرک‌های شمالی برمی‌گردیم، سخت در اشتباه است؛ زیرا هیچکس برنمی‌گردد و ما نمی‌خواهیم گوسفند قربانی باشیم.

روزنامه عبری معاریو هم در گزارشی به این منظور اعلام کرد که بعد از قرار گرفتن ساکنان جولان در معرض موشک‌های سنگین حزب الله که اخیرا منجر به کشته شدن دو نفر شد، شهرک‌‌نشینان به شدت ناامید هستند و نمی‌توانند به این وضعیت ادامه دهند.

«یهودا دوا» از دیگر مسئولان صهیونیست در شورای منطقه‌ای در جولان اشغالی خواستار تغییر وضعیت امنیتی در شمال شده و گفت: کابینه اسرائیل باید تصمیم بگیرد که کمربند امنیتی اسرائیل در جبهه شمالی ماست، یا در جنوب لبنان.

از سوی دیگر رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که بیش از 70 درصد مناطق در اصبع الجلیل در نتیجه حملات حزب الله آسیب دیده است.

«یونا یهاو» شهردار حیفای اشغالی در این زمینه گفت: ما در میان یک خطر واقعی قرار داریم، حزب الله در حال نابود کردن ماست و کابینه نتانیاهو هیچ کاری نمی‌کند و اهمیتی به شمال نمی‌دهد.

وی افزود: اگر حزب‌الله در جنگ جولای 2006 توانست حدود 200 موشک غیردقیق به سمت حیفا شلیک کند، اکنون قادر است روزانه 4 هزار موشک نقطه زن به سمت ما پرتاب کند و این مسئله ما را در وضعیتی کاملاً متفاوت قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما