شناسهٔ خبر: 67625508 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۷۷ واحد صنعتی و معدنی در کردستان به چرخه تولید بازگشت

سنندج- ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ۷۷ واحد صنعتی و معدنی راکد در استان طی ۲ سال اخیر به چرخه تولید بازگشت که نویدبخش رونق دوباره تولید و اشتغالزایی در منطقه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، بختیار خلیقی روز پنجشنبه در دیدار با نماینده تام الاختیار وزارت صنعت معدن و تجارت در شورای هماهنگی و پشتیبانی راهیان نور کشور در سنندج اظهار کرد: بازگشت این واحدها به دلیل عارضه یابی و کارشناسی های دقیق و همچنین حمایت های مجموعه صمت استان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه این اقدام ارزشمند، گامی مهم در راستای تحقق جهش تولید و توسعه اقتصادی استان به شمار می رود، افزود: افزایش تولید این واحدها، به رونق چرخه های تولیدی و زنجیره های ارزش در استان منجر خواهد شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان اضافه کرد: مجموعه صمت کردستان با رسالت عظیم خود، نقشی کلیدی در اقتصاد استان ایفا می کند و این مجموعه ۴۲ درصد تولید ناخالص داخلی و ۳۷ درصد اشتغال استان را به خود اختصاص داده است.

خلیقی با بیان اینکه در حال حاضر هزار و ۶۶۱ واحد صنعتی در استان فعال است، ادامه داد: با وجود اقدامات مثبت در حوزه صنعت، مشکلاتی نیز از جمله تخصیص ارز و سرانه پایین زمین صنعتی در استان وجود دارد.

۷۷ واحد صنعتی و معدنی در کردستان به چرخه تولید بازگشت


وی یادآور شد: در راستای طرح های سرمایه گذاری، شاهد رشد قابل ملاحظه ای هستیم و ۱۸ طرح و پروژه در زنجیره فولاد در استان در حال اجراست که تاکنون پنج پروژه به اتمام رسیده و بقیه تا پایان سال ۹۶ تکمیل خواهد شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان به ظرفیت های حوزه معدن اشاره کرد و گفت: کردستان پتانسیل های خوبی در حوزه معدن داشته و به لحاظ ذخایر معدنی، رتبه پنجم کشور را دارد.

خلیقی افزود: در سال ۱۴۰۰، ۷۹ میلیون تن ذخیره قطعی در ۱۸ گونه ماده معدنی و ۱۲۱ محدوده امیدبخش در استان شناسایی و زمینه سرمایه گذاری در آنها فراهم شد.

وی ادامه داد: سال گذشته راه آهن سنندج، به بهره برداری رسید و در زمینه تجارت ریلی نیز در این استان فراهم شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: در مجموع، حجم مبادلات تجاری استان حدود ۶ میلیارد دلار است که بیشترین سهم آن به مبادلات با کشور عراق اختصاص دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه مجموعه صمت در حال حرکت به سمت صنعتی شدن است و با برنامه ریزی های انجام شده، شاهد رونق روزافزون این بخش در استان خواهیم بود، بیان کرد: حمایت از سرمایه گذاران و رفع موانع تولید، کلید توسعه اقتصادی استان است.

نظر شما