شناسهٔ خبر: 67625393 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

چالش های تأمین ارز دارو و تجهیزات پزشکی

مدیر راهبری و پایش امور استان های سازمان غذا و دارو گفت: تأمین ارز دارو و تجهیزات پزشکی، موضوعی است که قطعاً چالش‌های خاص خود را دارد.

صاحب‌خبر -

عباس مهدیزاده افزود: استفاده از توان و پتانسیل‌های دانشگاه‌ها و دانشکده‌های کلان منطقه در انجام بهتر اقدامات و فعالیت‌ها و صرفه‌جویی در هزینه‌ها، مؤثر خواهد بود.

وی با اشاره به مشکلات انباشته در حوزه دارو، تصریح کرد: موضوع تأمین ارز دارو و تجهیزات پزشکی، موضوعی است که قطعاً چالش‌های خاص خود را دارد و این مهم، افزایش همگرایی و همکاری معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها، به ویژه کلان منطقه را می‌طلبد و حل مسائل کلان منطقه به صورت مشترک، راهکار منطقی، معقول و به صرفه است.

مهدیزاده اظهار کرد: در زمینه مبارزه با قاچاق دارو و کالاهای سلامت محور به منظور تشخیص داروها و غذاهای تقلبی باید از سیستم‌ها و سامانه‌های فناوری اطلاعات به منظور ارتقای آگاهی همکاران، استفاده کنیم.

وی با اشاره به حمایت از کالاهای با اصالت و سلامت محور، افزود: باید بدانیم که ظرفیت‌های ما در زمینه تولید محصولات سلامت محور اعم از دارویی، آرایشی و بهداشتی، تجهیزات پزشکی و کالاهای سلامت محور چه از نظر حجم تولید و چه از نظر قیمت در چه وضعیتی است، تا حمایت‌های لازم به عمل آید.

مدیرکل راهبری و پایش امور استان‌های سازمان غذا و دارو، با بیان اینکه وظیفه ما این است که با اطلاع‌رسانی درست، آگاهی مردم در خصوص تشخیص درست و مصرف منطقی محصولات سلامت محور و داروها را ارتقا دهیم، گفت: سعی داریم ظرفیت منطقه خودمان را بالا ببریم و این مهم مستلزم قوی بودن اتاق‌های فکر است تا به عنوان دانشگاه بتوانیم در سیاست‌گذاری‌های استانی پیشرو باشیم.

نظر شما