شناسهٔ خبر: 67625025 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

برگزاری همایش «احلی من العسل» با حضور نوجوانان کرمانشاهی

زهرا مرادی

همایش «احلی من العسل» با حضور نوجوانان حسینی، همزمان با سراسر کشور در کرمانشاه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام مجید میرزایی معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، امروز(۲۱ تیر)در حاشیه برگزاری این همایش در امامزاده ابراهیم(ع) طاق بستان کرمانشاه، در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: این همایش باهدف ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ ولایت‌مداری، امر به معروف و نهی از منکر و به‌ویژه توجه به نقش الگویی شهدای نوجوان و جوان کربلا، با حضور نوجوانان استان برگزار شد.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تاکید کرد: فردای امروز کشور را نوجوانان امروز می‌سازند، لذا باید آنها را حسینی بار بیاوریم.

وی تصریح کرد: باید منش و سیره امام حسین(ع) و شهدای دشت کربلا را در زندگی خود بکار بگیریم تا بتوانیم در مسیر درست حرکت کنیم.

وی در ادامه اشاره ای هم به ریشه عبارت «احلی من العسل» داشت و گفت: در روایات آمده که حضرت قاسم(ع) در شب عاشورا در پاسخ به عموی بزرگوارش حضرت سیدالشهدا(ع) که از ایشان پرسیدند مرگ در نزد تو چگونه است، گفت که مرگ در نزد من «احلی من العسل» یعنی شیرین‌تر از عسل است.

نوجوانان شرکت کننده در این مراسم با بر تن کردن پیراهن‌های مشکی و سربندهای منقش به شعار «یا قاسم بن الحسن(ع)»، «یا حسین(ع)» و «یا اباالفضل(ع)» به سینه زنی و عزاداری برای امام حسین(ع) و ۷۲ تن از یاران باوفای ایشان پرداختند.

این برنامه با برگزاری سخنرانی، مداحی و قرائت میثاق‌نامه احلی من العسل همراه خواهد بود.

همایش احلی من العسل در استان کرمانشاه هم چنین در امامزاده احمد ابن اسحاق سرپلذهاب، امامزاده احمد(ع) شهرستان سنقر، امامزاده ابراهیم(ع) شهرستان کنگاور، امامزاده مهدی(ع) هرسین، امامزاده باقر(ع)  بیستون و امامزاده علی اکبر(ع) شهرستان اسلام آباد غرب نیز برگزار شد.
 
انتهای پیام

نظر شما