شناسهٔ خبر: 67624681 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مرز بین المللی مهران میزبان وزرای کشور ایران و عراق

عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق با استقبال رسمی احمد وحیدی وزیر کشور ایران وارد مرز بین‌المللی مهران شد. عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق با استقبال رسمی احمد وحیدی وزیر کشور ایران وارد مرز بین‌المللی مهران شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام؛ وزیر کشور با اشاره به اینکه امروز از پایانه مرزی شهید سلیمانی مهران و پایانه زورباطیه در کشور عراق بازدید کردیم و زیرساخت‌ها مورد بررسی قرار گرفت،گفت:خوشبختانه با اقدامات انجام شده از سوی دولت عراق در پایانه زرباطیه و اقدامات انجام شده از سوی استاندار ایلام در پایانه مرزی شهید سلیمانی، شرایط خوبی برای تردد زوار فراهم است. 

دکتر احمد وحیدی افزود:برنامه‌ریزی ما به‌حداقل رساندن مدت زمان ماندگاری زوار در مرزها برای مهر گذرنامه است‌ و تمهیدات لازم در این راستا صورت گرفته است.

وزیر کشورعراق نیز در این برنامه بازدید افزود: دولت عراق آمادگی کامل برای برگزاری اربعین را دارد و همه تلاش خود را برای خدمت‌رسانی صادقانه به زوار بکار خواهیم گرفت.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: زوار اربعین در کمترین زمان از طریق مرزها به کربلا خواهند رفت.

وحیدی با اشاره به هماهنگی طرفین ایرانی و عراقی برای تسهیل در ورود و خروج زائران اربعین، گفت: بسترهای لازم از طریق ارتباطات الکترونیکی برای افزایش سرعت در ارائه خدمات گذرنامه‌ای در مرزهای اربعینی کشور فراهم شده و از این رو سرعت شناسایی و صدور مجوز ورود و خروج زوار اربعین کاهش می‌یابد و زائران در کمترین زمان عازم کربلای معلی خواهند شد.

عبدالامیر الشمری ادامه داد: تمامی تمهیدات امنیتی برای امنیت و رفاه  زوار و همه شرایط برای  خدمات‌رسانی به زوار فراهم شده است تا بتوانیم کنگره اربعین  را بسیار باشکوه برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: برای کاهش میزان تصادفات در ایام اربعین، دوربین های متعدد در محورهای مواصلاتی پرتردد نصب شده است.

به گزارش برنا؛ مرز بین‌المللی مهران، اصلی ترین کانون تردد زوار اربعین حسینی و عتبات عالیات در طول سال است که اربعین سال گذشته بیش از سه میلیون و ششصد هزار زائر اربعین از مرز مهران تردد داشته اند که بیش از پنجاه درصد مترددین زوار اربعین از مرزهای ۶ گانه کشور با عراق را شامل می‌شود.تعاملات مسئولان کشورهای ایران و عراق در برگزاری هر چه بهتر کنگره بزرگ اربعین حسینی بسیار تأثیرگذار بوده و زمینه ساز تسهیل در تردد زوار خواهد بود.

عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق در راس هیاتی به منظور گفت و گو و تقویت تعاملات و هماهنگی های بیشتر برای برگزاری اربعین حسینی سال جاری با استقبال احمد وحیدی وزیر کشور، امروز پنجشنبه وارد مرز بین المللی مهران شد.

بازدید از زیرساخت های مرز بین المللی مهران و زرباطیه عراق در آنسوی مرز مهران، برگزاری نشست مشترک با حضور استانداران ایلام و واسط عراق و بحث و بررسی آخرین وضعیت توافقات طرفین برای تسهیل در تردد زوار در ایام اربعین حسینی از جمله برنامه های مشترک حضور وزرای کشور ایران و عراق در مرز مهران است.

مرز مهران با توجه به نزدیکی آن به عتبات عالیات و اشتراکات فرهنگی مردم ۲ سوی مرز ایران و عراق، همواره یکی از کانون‌های اصلی تردد زوار اربعین حسینی به شمار می رود.

نظر شما