شناسهٔ خبر: 67624646 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

ایران و عراق توافق کردند؛ تسهیل تردد زائران اربعین از مرزها - اکو

اقتصاد ایران: وزیر کشور با اشاره به تسهیل ورود و خروج زائران اربعین گفت: بسترهای لازم از طریق ارتباطات الکترونیکی برای افزایش سرعت در ارائه خدمات گذرنامه‌ای در مرزهای اربعینی کشور فراهم شده است.

صاحب‌خبر -
- اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، احمد وحیدی در دیدار با عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق در پایانه مرز خسروی قصرشیرین اظهار داشت: امروز بر اساس قرار قبلی گذشته یک برنامه مشترک با وزیر کشور عراق برای بازدید از مرزهای خسروی، مهران، چذابه و شلمچه داریم تا مشکلات مرزها را شناسایی و رفع کنیم.

وی افزود: چندین موضوع در زمینه مرز خسروی با طرف عراقی مورد بحث قرار گرفت. از جمله برای حمل و نقل زائرین اتوبوس‌های ایرانی در ابتدای مسیر وجود دارند تا زائران را به پایانه مسافربری برسانند و به سیستم حمل و نقل عراق کمک کنند.

وزیر کشور مرزهای قابل تردد برای مراسم اربعین امسال را اعلام کرد و گفت: مرزهای خسروی، شلمچه، چذابه، مهران، باشماق و تمرچین آماده خدمت رسانی به زائران اربعین هستند و مرز سومار برای حمل و نقل مواکب آمده شده اند.

احمدی با اشاره به عبور چهار میلیون زائر از مرزهای ایران در سال گذشته گفت: از این تعداد حدود 500 هزار نفر مرز خسروی را برای سفر خود انتخاب کردند. زیرساخت‌های این مرز نسبت به سال گذشته بهبود یافته است.

وی در پایان گفت: با توجه به گرمای هوا پیش‌بینی خاصی برای تعداد زائران نداریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما