شناسهٔ خبر: 67624564 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

رنگرز: از غیبت کایالپ ناراحت شدم/ جدی‌ترین حریف امین، لوپز است

ایسنا

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران گفت: از غیبت کایالپ بسیار متاسف شدم اما معتقدم جدی‌ترین حریف امین در المپیک لوپز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق،‌ حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران، درباره مراسم تجلیل از ورزشکاران المپیکی و مادرانشان، توضیح داد: آیین جدیدی در قالب تجلیل از المپیکی‌ها برای کاروان خادم‌الرضا در نظر گرفته شد که جا دارد از وزیر ورزش و ریاست کمیته ملی المپیک و سایر عزیزان در وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، صمیمانه تقدیر و تشکر کنم. به نظرم اینکه قبل از اعزام در قالب‌های مختلف ۴۰ ورزشکار المپیکی و مجموعه مربیان دعوت و تجلیل می‌شوند، انگیزه مضاعفی به آن‌ها می‌دهد و اقدام پسندیده است.

او ادامه داد: در این مراسم مادران قهرمانان اعزامی هم دعوت شدند و تجلیل خواهند شد، یک اقدام بسیار پسندیده است. به هر شکل ورزش قهرمانی فراز و فرودهای زیادی دارد که یکی از ارکان موفقیت این ورزشکاران مادران بزرگوارشان هستند. قطعا تلاش و حمایت‌های آنها باعث شده تا این قهرمانان استعدادهای بالقوه خود را فعلیت ببخشند. تجلیل از خانواده قهرمانان ایده بسیار خوبی بود و از طرف خودم و بچه‌های تیم ملی کشتی،‌ صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، درباره افزایش چهار برابری پاداش مدال آوران نیز گفت: من خارج از تعارفات معمول از مهندس هاشمی قدردانی میکنم. از زمانی که وزیر شدند در موضوع قهرمانان ورزشی و رسیدگی به دغدغه‌های آن‌ها اقدامات خوبی انجام شده است. باید بپذیریم که وضعیت معیشتی قهرمانان المپیکی ما به دلیل تورم، به گونه‌ای است که ۴ برابر شدن پاداش امری معقول و منطقی است. هزینه‌ها بسیار بالاتر از قبل رفته‌اند و به نظرم اقدام معقولی بود.

او درباره غیبت روس‌ها در المپیک نیز گفت: باید بپذیریم روس‌ها یکی از کشورهای صاحب نام و سبک در کشتی دنیا هستند. قطع به یقین خلا وجود آنها روی کیفیت مسابقات تاثیرگذار است. به طور خاص اما درباره کشتی فرنگی باید بگویم در کشتی فرنگی وضعیت خوبی نداشتند و سال گذشته هم نتایج خوبی نگرفتند. در همه مصاف‌های رو در رو، عملا حریفان جدی و مدعی برای کشتی گیران ما نبودند، اما در نهایت غیبت آنها تاثیر زیادی روی کیفیت مسابقات خواهد گذاشت.

رنگرز درباره محرومیت کایالپ به دلیل دوپینگ نیز گفت: خیلی‌ متاسف شدم برای قهرمانی که بیش از ۱۳ مدال جهان و المپیک دارد، به شخصه خیلی ناراحت شدم که در پایان دوره قهرمانی خود، به هر دلیلی چنین سرنوشتی داشت. با این حال از نظر من حریف جدی امین، لوپز هست و حضور کایالپ خیلی تاثیرگذار نبود. به لحاظ فنی حریف جدی بود، اما جدی‌ترین حریف امین از نظر من، لوپز است.

او درباره حضور باکر نیز گفت: به لحاظ جدول و رنکینگ امین و کایالپ در دو گروه مقابل هم قرار دارند اما این حریف جوان که قهرمان نوجوانان، جوانان و امیدهای جهان شده است، فیزیک و قابلیت فنی بسیار خوبی هم دارد، می‌تواند جانشین خوبی برای کایالپ باشد. حریف جدی است و می‌تواند در هر جای جدول با امین دیدار کند چرا که رنک ندارد.

نظر شما