شناسهٔ خبر: 67631745 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

باز هم VAR و وعده‌های روی هوا/ شما تعریف ناکارآمدی هستید!

فدراسیون فوتبال تعریف ناکارآمدی است! چطور می شود برای انجام یک کار ساده که تازه پولش را یک جای دیگر در اختیارتان قرار داده این همه معطل کنید؟

صاحب‌خبر -
باز هم VAR و وعده‌های روی هوا/ شما تعریف ناکارآمدی هستید!
کد خبر: 666927
|
۱۴۰۳/۰۴/۲۲ ۰۳:۱۰:۱۲

حسابش از دست‌مان در رفته! منظور وعده‌های مهدی تاج و فدراسیون فوتبال برای آوردن VAR به کشور و بعد فراموش کردن این وعده‌ها است.

به گزارش روزنامه اعتماد، انتهای فصل گذشته بود که مدیران فدراسیون فوتبال با قاطعیت تمام از برگزاری لیگ برتر فصل آینده از ابتدا با VAR گفتند. درست مثل دفعات پیش که وعده می‌دادند که از فلان هفته یا نیم‌فصل یا بهمان مقطع کمک‌داور ویدیویی خواهیم داشت.

ما هم گرچه چشم‌مان آب نمی‌خورد اما با توجه به صحبت‌های وزیر ورزش که قول داده بود VAR می‌آید و گفته بود این مساله تامین اعتبار هم شده و پولش به حساب فدراسیون نشسته با خودمان گفتیم شاید این بار بالاخره اتفاقی بیفتد! ولی گویا باز هم کور خوانده بودیم.

در روزهای گذشته به صورت زیرپوستی زمزمه‌هایی در مورد مشکلات ورود VAR به ایران در رسانه‌ها شنیده می‌شد و حالا مشخص شده تمام آنها آماده‌سازی برای خبر اصلی بوده است: اینکه لیگ امسال هم با VAR استارت نمی‌خورد و احتمالا از هفته پنجم قرار است این تکنولوژی وارد کشور شود!

روز گذشته علی تارقلی‌زاده مدیر امور بین‌الملل فدراسیون فوتبال در نشست خبری خود با اشاره به استفاده از سیستم کمک داور ویدیویی برای فصل پیش روی لیگ برتر فوتبال اعلام کرد تا هفته اول و دوم لیگ برتر امکان استفاده از VAR وجود نخواهد داشت. تارقلی‌زاده توضیح داد که قرار نیست عدم استفاده از VAR از هفته چهارم عبور کند!

بعد از آن هم مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال که برای برگزاری انتخابات هیات فوتبال استان فارس به این استان سفر کرده بود وعده سابقش را به یک شکل دیگر مطرح کرد و گفت: VAR حتما به فصل آینده لیگ برتر خواهد رسید! رییس فدراسیون فوتبال مشخص نکرد منظورش از رسیدن VAR به فصل آینده چیست. چرا که فصل آینده یک بازه زمانی نزدیک به 10 ماهه را در بر می‌گیرد و اگر کمک داور ویدیویی به هفته آخر لیگ بعد هم برسد حرف تاج درست از آب در می‌آید!

مجموعه اینها را که بگذاریم کنار هم به جمع‌بندی‌ای می‌رسیم که بارها در همین روزنامه به آن اشاره کردیم. اینکه فدراسیون فوتبال تعریف ناکارآمدی است! چطور می‌شود برای انجام یک کار ساده که تازه پولش را یک جای دیگر در اختیارتان قرار داده این همه معطل کنید؟ چطور خجالت نمی‌کشید از این همه وعده‌ای که می‌دهید و به راحتی زیرش می‌زنید؟ تارقلی‌زاده می‌گوید دو هفته اول VAR نیست. بعد می‌گوید این نبودن قرار نیست بیش از چهار هفته طول بکشد! واقعا خودتان می‌فهمید چه می‌گویید؟ واقعا مشخص است دارید چه کار می‌کنید؟

یک بار محمد دادکان به درستی خطاب به شما گفت اگر بلد نیستید کار کنید خب بروید! وزارت ورزش پول را جور کرده آن هم در این وضعیت سخت اقتصادی و در اختیار فدراسیون قرار داده و در حالی که لیگ هم 12 خرداد به پایان رسیده و تا 25 مرداد استارت نمی‌خورد، مدیران این نهاد ناکارآمد می‌آیند و باز تحقق وعده خود را به تعویق می‌اندازند و بازه زمانی‌اش را فراخ‌تر می‌کنند.

قبلا اشاره کرده بودیم که به هر حال با فشار رسانه و کمک وزارت ورزش و ایکس و ایگرگ بالاخره VAR وارد کشور می‌شود اما سیاهه کارنامه مدیران فدراسیون تا ابد تغییری نخواهد کرد. 

 

نظر شما