شناسهٔ خبر: 67624180 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

پاسخ روسیه به استقرار موشک‌های دوربرد در آلمان، نظامی خواهد ... -

اقتصاد ایران: معاون وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به تصمیم برلین و واشنگتن برای استقرار موشک‌های دوربرد در آلمان، اعلام کرد که پاسخ روسیه به این اقدام، نظامی خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتینک، تصمیم برلین و واشنگتن برای استقرار موشک‌های دوربرد در آلمان واکنش روسیه را در پی داشت.

در همین راستا «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که پاسخ مسکو به این اقدام واشنگتن و برلین، نظامی خواهد بود.

معاون وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد: فارغ از اینکه فرصت‌های اجرای گفت‌وگو پیرامون جلوگیری از گسترش تسلیحات افزایش خواهد یافت یا به کلی از بین خواهد رفت، باید گفت که این اقدامات در درجه نخست با هدف آسیب‌زدن به امنیت کشور ما انجام می‌شود.

ریابکوف با اشاره به تصمیم استقرار موشک‌های دوربرد در آلمان گفت: این اقدام تنها قسمتی از روند افزایش تنش و یکی از عناصر ایجاد رعب است که امروزه تقریباً به عنصر اصلی سیاست ناتو و ایالات متحده در قبال روسیه مبدل شده است.

وی افزود: تعیین ماهیت واکنش ما به روشی آرام و حرفه‌ای صورت خواهد گرفت. ارتش قطعاً این پیام را مورد توجه قرار داده است و طبیعتاً به تحلیل سامانه‌های مشخصی که باید مورد بررسی قرار گیرند خواهد پرداخت.

معاون وزیر امور خارجه روسیه ادامه داد: بدون هرگونه اقدام عصبی یا عاطفی، در وهله نخست، واکنشی نظامی را در قبال این تهدید جدید ترتیب خواهیم داد.

نظر شما