شناسهٔ خبر: 67625891 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با هماهنگی وزارت امورخارجه انجام پذیرفت؛

برگزاری کنکور سراسری در ۱۵ حوزه خارج از کشور

تهران- ایرنا- نوبت دوم کنکور سراسری دانشگاه‌های کشور با هماهنگی وزارت امور خارجه و سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور از امروز - ۲۱ تیرماه - در ۱۵ حوزه خارج از کشور آغاز شده و تا فردا ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاست خارجی ایرنا، برگزاری نوبت دوم کنکور سراسری دانشگاه های کشور همزمان با داخل، با هماهنگی وزارت امور خارجه و سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور و در جهت عدالت آموزشی و بهره مندی هموطنان خارج از کشور از این حق شهروندی، در ۱۴ کشور و ۱۵ حوزه شامل مسکو، تفلیس، ایروان، آنکارا، استانبول، وین، پاریس، فرانکفورت، کویت، دوحه، مسقط، دبی، کوالالامپور، اربیل و دمشق برای گروه‌های آزمایشی ریاضی فیزیک، انسانی، زبان، تجربی و هنر تنظیم و تدارک دیده شده است.

این آزمون ۲۱ و ۲۲ تیرماه در برنامه صبح ساعت ۱۰ و بعد از ظهر ساعت ۱۴ به وقت ایران برگزار می شود، تمام اقدامات و تمهیدات ضروری از جمله برنامه ریزی برای ارسال محمولات پستی پرسشنامه ها و سوالات و ملزومات از طریق وزارت امور خارجه انجام شده است.

به گزارش ایرنا، دومین نوبت آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در یک هزار و ۷۴۷ حوزه‌ امتحانی فرعی واقع در ۶۲۵ دانشگاه و موسسه آموزش عالی ۴۰۸ شهرستان کشور در حال برگزاری است.

براساس آمار سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، ‌ تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۱۹ نفر برای رقابت در آزمون گروه ریاضی و فنی نوبت دوم کنکور امسال ثبت‌نام کرده‌اند که ۴۴ هزار و ۶ نفر زن (۳۵ درصد) و ۸۱ هزار و ۱۱۳ نفر مرد (۶۵ درصد) هستند.

گروه علوم انسانی نیز ۲۷۰ هزار و ۷۵۲ نفر داوطلب دارد که ۱۷۸ هزار و ۶۴۸ نفر (۶۶ درصد) را زنان و ۹۲ هزار و ۱۰۴ نفر (۳۴ درصد) را مردان تشکیل می‌دهند.

نظر شما