شناسهٔ خبر: 67623917 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

حرم مطهر حضرت عبدالعظیم سوگوار محرم حسینی(ع)

ویژه برنامه های سوگواری ایام محرم در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در حال برگزاری است. ویژه برنامه های سوگواری ایام محرم در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در حال برگزاری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، مراسم دهه اول ماه محرم پس از نماز مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین میرهاشم حسینی و مرثیه سرایی حاج حمید رمضانپور و کربلایی الیاس آستی از ویژه برنامه های این ایام بوده و هر شب این مراسم نورانی با حضور پرشور زائران عزادار سیدالشهدا(ع) برگزار می شود.

همچنین ویژه برنامه ای هر روز در دهه اول ماه محرم بعد از نماز ظهر و عصر در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسین میرلوحی و مرثیه خوانی ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام برگزار می گردد.
لازم به ذکر است، ویژه برنامه سخنرانی و قرائت زیارت عاشورا هر روز از ساعت ۷ صبح در دهه اول محرم در مسجد جامع آستان مقدس نیز در حال برگزاری است.

معاونت امور علمی و فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت جانسوز حضرت امام حسین و یاران باوفایش علیهم السلام، مقدم همه عاشقان آل الله به این ویژه برنامه ها را گرامی می دارد.

حجت الاسلام محسن عرفاتی گفت: حضرت عبدالعظیم (ع) پرچمدار جهاد تبیین بودند و ۱۲۰ حدیث از امام رضا (ع)، امام جواد (ع) و امام هادی (ع) نقل و کتاب خطبای امیرالمومنین (ع) را تالیف کرده‌اند.

معاون فرهنگی و علمی آستان عبدالعظیم الحسنی (ع)با بیان اینکه یکی از ویژگی های حضرت عبدالعظیم علیه السلام جهاد و هجرت است افزود: آن حضرت جهاد و هجرت عملی یعنی مقابله با حکّام ظلم و جور را به دستور حضرت امام هادی علیه السلام سرلوحه زندگی خود قرار داده بود.

معاون امور علمی و فرهنگی آستان حضرت عبدالظیم علیه السلام با اشاره به شناخت نامه حضرت عبدالعظیم علیه السلام گفت: در این شناخت نامه راوی ۱۲۰ روایت از اهل بیت علیهم السلام بودند که نشان می دهد آن حضرت به عنوان راوی حدیث در حوزه فکر، اندیشه و جهاد تبیین نقش ایفا کرده اند.


انتهای پیام/

نظر شما