شناسهٔ خبر: 67623886 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نقش جامعه وکلا و کارشناسان در فرایند رسیدگی به پرونده‌ها اثرگذار است

رئیس‌کل دادگستری زنجان گفت: دستگاه قضایی استان زنجان علاقه‌مند به شنیدن ایده‌های تخصصی و فنی نخبگان حقوقی برای حل معضلات و مشکلات استان است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام و المسلمین علی فرجی‌ برحق، در دومین نشست صمیمی با جامعه نخبگان حقوقی، وکلا و کارشناسان استان زنجان در سال‌ جاری، اظهار کرد: توجه به مقوله پیشگیری از وقوع جرم با آگاهی جامعه از مسائل و موضوعات حقوقی، نقش مهمی در ورود پرونده به دستگاه قضایی دارد و مجموعه علاقه‌مند به شنیدن ایده‌های تخصصی و فنی نخبگان حقوقی برای حل معضلات و مشکلات استان است.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی برای اجرای برخی سیاست‌ها، نیازمند استفاده از دیدگاه‌های حقوقی و سازنده جامعه حقوقدانان و نهادهای مرتبط حقوقی است، گفت: در فرایند رسیدگی به پرونده‌ها نقش جامعه وکلا و کارشناسان بسیار اثرگذار است.

فرجی‌ برحق ادامه داد: ارتباط دادگستری با جامعه نخبگان و حقوقدانان استان در سنوات گذشته و سال‌جاری ارتباطی نزدیک و مستمر است، چرا که ارتباط با این قشر فرهیخته برای رفع موانع و استفاده از نظرات و تفکرات سازنده یک ضرورت است.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های قوه قضائیه ارتباط با جامعه نخبگان است، عنوان کرد: دستگاه قضایی برای اجرای برخی سیاست‌ها نیازمند استفاده از دیدگاه‌های حقوقی و سازنده جامعه حقوقدانان و نهادهای مرتبط حقوقی با مجموعه است که این دیدگاه‌های تخصصی برای کاهش ورودی پرونده به دادگستری موثر است.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان بیان کرد: توجه به مقوله پیشگیری از وقوع جرم با آگاهی جامعه از مسائل و موضوعات حقوقی نقش مهمی در ورود پرونده به دستگاه قضایی دارد و تشکیلات قضایی علاقه‌مند به شنیدن ایده‌های تخصصی و فنی نخبگان حقوقی برای حل معضلات و مشکلات استان است.

او با اشاره به اینکه با کمک مسئولان اجرایی استان و پیگیری و حمایت‌های دادگستری‌کل استان زنجان، کمپ ماده ۱۶ محل نگهداری، درمان و حرفه آموزی معتادان در زنجان طی ماه‌های آینده افتتاح خواهد شد، یادآور شد: از جامعه حقوقدانان دعوت می‌کنیم ضمن بازدید از این کمپ در اجرای برنامه‌ها کمک حقوقی کنند. 

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری‌کل استان زنجان، رئیس‌کل دادگستری زنجان اظهار کرد: ارتباط دادگستری با جامعه نخبگان و حقوقدانان در سنوات گذشته و سال‌جاری ارتباطی نزدیک و مستمر است چراکه ارتباط با این قشر فرهیخته برای رفع موانع و استفاده از نظرات و تفکرات سازنده موثر و ضرورت است.

در ابتدای نشست صمیمی جامعه نخبگان حقوقی استان، نمایندگان کانون وکلا، مرکز وکلا و کارشناسان، بسیج حقوقدانان، کارشناسان رسمی استان زنجان به بیان نظرات و پیشنهادات خود برای رفع برخی مشکلات موجود و تعامل و همکاری بیشتر بین دو مجموعه شدند.

انتهای پیام

نظر شما