شناسهٔ خبر: 67633054 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

رییس کل دادگستری استان زنجان:

آگاهی جامعه از مسائل حقوقی موجب کاهش پرونده‌های قضائی می‌شود

حوزه/ رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: توجه به مقوله پیشگیری از وقوع جرم با افزایش آگاهی جامعه از مسائل و موضوعات حقوقی نقش مهمی در کاهش ورود پرونده به دستگاه قضائی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی فرجی برحق، رییس کل دادگستری استان زنجان در نشستی با جامعه نخبگان حقوقی، وکلا و کارشناسان استان زنجان، اظهار داشت: ارتباط دادگستری با جامعه نخبگان و حقوقدانان استان همواره نزدیک و مستمر بوده چون ارتباط با این قشر فرهیخته برای رفع موانع و استفاده از نظرات و تفکرات سازنده ضروری است.

رییس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های قوه قضائیه ارتباط گسترده با جامعه نخبگان است، اضافه کرد: دستگاه قضائی برای اجرای برخی سیاست‌ها نیازمند استفاده از دیدگاه‌های حقوقی و سازنده جامعه حقوقدانان و نهادهای مرتبط حقوقی است که این دیدگاه‌های تخصصی در کاهش ورودی پرونده به دادگستری نقش مهمی ایفا می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرجی برحق با بیان اینکه با کمک مسئولان اجرایی و پیگیری و حمایت‌های دادگستری استان زنجان، کمپ ماده ۱۶ استان به عنوان محل نگهداری، درمان و حرفه آموزی معتادین متجاهر در زنجان در ماه‌های آینده افتتاح خواهد شد، گفت: از جامعه حقوقدانان دعوت می‌کنیم ضمن بازدید از این کمپ در اجرای برنامه‌ها به دادگستری کمک کنند.

در ابتدای این نشست، نمایندگان جامعه نخبگان حقوقی استان، کانون وکلا، مرکز وکلا و کارشناسان، بسیج حقوقدانان و کارشناسان رسمی استان به بیان نظرات و پیشنهادهای خود برای رفع برخی مشکلات موجود و تعامل و همکاری بیشتر بین دو مجموعه پرداختند.

نظر شما