شناسهٔ خبر: 67623703 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر کشور عراق: پذیرش زائران در مرز منذریه ۲۴ ساعته است

قصرشیرین- ایرنا- وزیر کشور عراق گفت: مرز منذریه از توابع استان دیاله (آن سوی مرز خسروی) با اقدام‌های انجام شده و هماهنگی‌های صورت گرفته برای پذیرش زائران ۲۴ ساعته باز است و به زوار خدمات می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبد الامیر الشمری روز پنجشنبه که با استقبال احمد وحیدی وزیر جمهوری اسلامی ایران وارد مرز خسروی شد و از زیرساخت های تردد زائران بازدید کرد، در جمع خبرنگاران، افزود: امروز در نشستی با وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران، آخرین اقدام‌های انجام شده در رابطه با پذیرش زائران و خدمات رسانی به آن ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: در نشست با وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران هماهنگی‌ها در خصوص استقرار مواکب پذیرایی و سرویس حمل و نقل برای خدمات رسانی به زائران انجام گرفت.

وزیر کشور عراق ادامه داد: آخرین آمادگی ها برای پذیرش زائران در استان های مختلف عراق، بغداد، دیاله و همچنین شهرهای زیارتی کربلا، نجف و سامرا امروز مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.

وی در پایان گفت: با توجه به گرمای هوا پیش‌بینی خاصی برای تعداد زائران نداریم.

به گزارش ایرنا، عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق و احمد وحیدی وزیر کشور صبح امروز پنجشنبه وارد مرز خسروی شدند.

بازدید از مرزهای مشترک اربعینی، بازدید از زیرساخت های مرز خسروی و حضور در نشست مشترک وزرای کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق در خسروی به منظور بررسی تسهیل در تردد زوار اربعین حسینی از برنامه های وزرای کشور ایران و عراق است.

با نزدیک شدن به ایام اربعین ۱۴۰۳ حضور مسوولان ارشد کشور در مرز خسروی برای ارزیابی و بررسی میدانی امکانات مورد نیاز بیشتر شده و شاهد نشست‌های مشترک مقامات کشورمان با طرف‌های عراقی برای آخرین هماهنگی‌ها هستیم.

مرز رسمی خسروی در شهرستان قصرشیرین استان کرمانشاه امسال هم یکی از گذرگاه های رسمی برای عبور زائران اربعین است و پیش بینی می شود امسال تعداد زائرانی که زائر از این مرز عازم عراق شوند ۲ برابر آمار پارسال باشد.

اربعین سال گذشته بیش از یک میلیون نفر زائر از مرز خسروی تردد کردند.

نظر شما