شناسهٔ خبر: 67623468 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اقدامات دولت سیزدهم در استان تهران/ تحول در ارائه خدمات عمومی به مردم

تهران - ایرنا - پیرو سفرهای متعدد و پربرکت شهید جمهور آیت الله سید ابراهیم رئیسی به شهرستانهای استان تهران شاهد شکل گیری و تحول در ارایه خدمات عمومی و بهبود زیرساخت های بیشتر و بهتر برای مردم استان تهران بودیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، در پی سفرهای متعدد شهید آیت الله رئیسی ریس جمهوری فقید کشورمان به شهرستانهای استان تهران، تحول چشمگیری در ارایه خدمات عمومی و بهبود زیرساخت ها برای خدمت رسانی به مردم به وقوع پیوسته است.

افتتاح بیمارستان شهریار توسط رئیس جمهور ، مرهمی بر درد بیماران

اقدامات دولت سیزدهم در استان تهران/ تحول در ارائه خدمات عمومی به مردم

رئیس جمهور شهید سال قبل همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب (س) عقیله بنی هاشمی با حضور در شهرستان شهید پرور شهریار پس از گذشت سه دهه بزرگترین مرکز درمانی در غرب استان تهران را افتتاح کرد تا مرهمی بر درد بیماران این منطقه باشد.

شهرستان شهریار در دولت سیزدهم برای دومین بار پذیرای آیت الله سید ابراهیم رئیسی بود. رئیس جمهور در جریان سفریک روزه خود به شهرستان شهریار بیمارستان امام خمینی (ره) را افتتاح کرد و در جمع مردم خوب و شهید پرور شهریار سخنرانی نمود.

رئیس جمهور شهید کشورمان در زمان افتتاح این بیمارستان با بیان اینکه تقسیمات کشوری غرب و شرق استان تهران نیازمند تغییرات جدی است، گفت: با توجه به توسعه‌ شهرهای اندیشه، شهریار و دیگر شهرستان‌های اطراف باید در تقسیمات کشوری تجدیدنظر شود.

بهره برداری از مترو پرند و مسکن مهر،نمادی از خدمت دولت سیزدهم به مردم

اقدامات دولت سیزدهم در استان تهران/ تحول در ارائه خدمات عمومی به مردم

بهره برداری از ایستگاه مترو شهر جدید پرند وچهار هزار و ۳۸۰ واحد مسکن مهر و همچنین بازدید از طرح نهضت ملی مسکن با ۹۰ درصد پیشرفت که در دهه فجر با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی، افتتاح و نمادی از خدمات دهی دولت سیزدهم به مردم ایران اسلامی شد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور فقید کشورمان در مراسم افتتاح خط متروی پرند با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی جزو سیاست‌ها و دستور کارهای اصلی دولت مردمی است، تصریح کرد: دشمن تلاش می‌کند پیشرفت ایران اسلامی متوقف شود، اما در برابر ملتی با اراده که عزم خود را برای پیشرفت جزم کرده موفق نخواهد شد.

دکتر سید ابراهیم رئیسی در آیین افتتاح «ایستگاه مترو شهر جدید پرند» با اشاره به سفر آذرماه سال گذشته دولت به شهرستان رباط‌کریم و وعده تکمیل این ایستگاه و خطوط مواصلاتی آن در مدت یکسال، از همه مسئولان و دست‌اندرکارانی که با تلاش برای اجرای این وعده، جلوه‌ای از صادق‌بودن وعده های دولت را به نمایش گذاشته و باعث خرسندی و ارتقای امید مردم شدند، قدردانی کرد.

اقدامات دولت سیزدهم در استان تهران/ تحول در ارائه خدمات عمومی به مردم

مرکزیت سیاسی، اداری، قضایی، اقتصادی و مدیریتی کشور جهموری اسلامی ایران در تهران و وجود شبکه مناسب ارتباطی زمینی و هوائی با توجه به فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) و همچنین برخورداری از نیروی انسانی متخصص و ماهر و استقرار مراکز عمده وسطح بالای پژوهشی و آموزش عالی، فرهنگی و هنری کشور، موجب گردید که استان تهران به مراتب بالاتر از سایر نقاط کشور و حتی منطقه خاورمیانه، مورد توجه سیاست گذاران و برنامه ریزان قرار بگیرد

پیرو سفرهای پربرکت ریاست محترم جمهوری به استان های مختلف کشور به خصوص استان تهران شاهد شکل گیری و تحول در ارایه خدمات عمومی و بهبود زیرساخت های بهتر برای مردم بودیم.

در سفر آیت الله رییسی، رییس جمهور محترم به شهرستانهای استان تهران و حضور در جلسه شوراهای اداری شهرستانهای استان تهران به همراه اعضای هیات محترم وزیران، تصمیمات خوبی گرفته شد .

و ماحصل آن تامین اعتبار طرح های متنوع از محل اعتبارات عمومی دولت، شرکت های دولتی و شرکت نفت و نهادهای عمومی غیردولتی برای بیش از صدها طرح یا پروژه زیرساختی در حوزه های آموزشی، فرهنگی، بهداشتی، ورزشی، انتظامی، آبرسانی، شبکه های آب و فاضلاب، حمل و نقل ریلی و جاده ای بودیم.

برخی از محورهای اصلی عبارتند از:

تکمیل و احداث بازسازی و تجهیز ۷۵ مدرسه و ۱ اردوگاه
تکمیل باغ موزه دفاع مقدس و ساماندهی گلزار شهدای استان
تکمیل و تجهیز بیمارستان اعصاب و روان جانبازان
تکمیل و تجهیز ۱۵ بیمارستان در شهرستان های تهران
تکمیل ۲۷ مجموعه ورزشی در شهرستان های تهران
اجرای ۱۸ طرح های سرمایه گذاری اشتغالزا
تکمیل ۵ تأسیسات فاضلاب و تصفیه خانه در برخی شهرستان های تهران
تکمیل انتقال آب کانال محمدیه و آبرسانی از سدهای نزدیک تهران به شهرستانهای استان
اجرای گازکشی به ۲۲ روستای تهران
احداث ۶۱۶۶۰ واحد مسکونی برای خانوار نیازمند مسکن
بهره برداری از ۷ هزار طرح اشتغالزایی برای افراد مددجو و غیرمددجوی استان
تکمیل کانونهای فرهنگی مساجد و تکمیل مساجد، حوزه‌های علمیه و مصلی‌های استان
احداث شش پست برق فشار قوی برای ۶ شهرک‌های صنعتی استان جهت تأمین ۶۰۰ مگاوات برق
ایجاد تأسیسات زیربنایی مجتمع‌های گلخانه‌ای، بیابانزدایی و کانون‌های گردوغبار و ترسیب کربن، آبخیزداری و حفاظت از خاک، آبیاری تحت فشار در اراضی سطح استان، تکمیل زیرساختهای شهرکهای کشاورزی
توسعه شهرک های صنعتی استان در سقف ۳۰۰ هکتار
تعمیر و تجهیز پروژه‌های ندامتگاه تهران بزرگ
بازنگری طرح های هادی روستایی ۱۶۰ روستای استان
تکمیل و تجهیز ۲ مراکز فنی و حرفه ای در شهرستان های تهران
احداث ۵۸ مسکن معلولان و تحویل هزاران جهیزیه به مددجویان کمیته امداد استان
اعطای تسهیلات بابت ۲۳۰ طرح دارای توجیه فنی و اقتصادی جهت سرمایه گذاری توسط بانک های عامل

با تخصیص این اعتبارات، شاهد دستاوردهای خوبی برای مردم استان تهران به خصوص در شهرستان های استان هستیم.

گستردگی بافت های فرسوده شهری و روستایی

گستردگی بافت های فرسوده شهری و روستایی و سکونتگاه غیررسمی حریم و خارج حریم در استان تهران به حدی است که حدود ۳۱ درصد از جمعیت استان تهران را شامل می شود.

بر اساس پیگیری های انجام شده توسط استانداری تهران و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، در اواخر سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۶۷۱ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی و بهسازی محیط های بافت فرسود حریم و خارج از حریم شهر و بافت موجود مناطق روستایی در ۱۶ شهرستان استان تهران اختصاص یافته است که این منابع صرف ۷۱ پروژه عمرانی و زیرساختی خدمات عمومی از جمله تکمیل مدرسه خیری ساز، پاسگاه و کلانتری، تصفیه خانه فاضلاب در روستاهای بالادست سدها، آبرسانی به عشایر استان، بهبود و بهسازی حریم مسکن مهر شهرستان های استان، تکمیل مرکز جامع سلامت در برخی روستاها، مرکزبازپروری معتادین متجاهر و حفظ و نظم اجتماعی و ... شده است.

انتظار است که از بهبود شبکه فاضلاب روستایی بیش از ۲۵ هزار نفر از جمعیت روستایی تحت پوشش قرار گیرند. ۱۶ کلانتری و پاسگاه انتظامی راه اندازی شود. با تکمیل مدارس خیری ۱۹۰۰ کلاس درس در روستاها ایجاد شود. بیش از ۱۰ کیلومتر شبکه آب آشامیدنی اصلاح خواهد شد. ۹ اثرفرهنگی و تاریخی شهرستان های استان مرمت خواهد شد. ۲۸ روستای استان در طرح هادی بهسازی و اجرایی خواهد شد. و... . همه این اقدامات پیش بینی شده، با هدف کاهش نرخ آسیب های اجتماعی در محله های آسیب دیده استان و احیای بافت فرسوده و تقویت درآمد خانوارهای ساکن در این سکونتگاهها می باشد.

تعهدات زیادی در سطح استان ایجاد شده

در طی سال های اخیر، تعهدات زیادی در سطح استان ایجاد شده که با همت و تلاش استاندار تهران و مساعدت سازمان برنامه و بودجه کشور، کسری ها جبران شد و از سوی ۲۳ دستگاه های اجرایی استان به پرسنل دولتی(در قالب پاداش پایان خدمت، دیون سنواتی، مانده مرخصی)، هزینه های اجاره ساختمان ها، هزینه بیمه، هزینه های آب، برق، تلفن، گاز و برخی از لوازم مصرفی و نیازهای اولیه دستگاه های خدمت رسان انتقال خون، پزشک قانونی، دامپزشکی انجام شد.

اقدامات متنوع یاد شده در سطح استان تهران، نه تنها تعهدات چندین ساله دولت را کاهش داده بلکه مقبولیت خوب و چشم گیری در درون دستگاه های اجرایی استان و موسسات خدمات رسان عمومی شکل گرفته است.

انتظار از استان تهران به عنوان ام القرای جهان اسلام بسیار بالاست ولی از لحاظ زیرساختی، استان تهران مشکلات زیادی دارد به خصوص در حوزه های آلودگی، زیست محیطی، آب و فاضلاب، مسکن، آسیب های اجتماعی، این مشکلات بیشتر مشهود هست و ان شالله با راهبری و مدیریت بهتر استان و با نگاه به آمایش توسعه استان و حمایت های مستمر دولت محترم و مجلس شورای اسلامی، بتوان زمینه بهتری برای رفاه و آسایش مردم و شهروندان فراهم کنیم.

استان تهران دارای ۱۵ شهرستان است.

نظر شما