شناسهٔ خبر: 67622382 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

بازگشت ستاره بزرگ برای اتفاق تاریخی کلمبیا

خامس رودریگس در کوپاامریکای 2024 به دوران درخشان گذشته بازگشته و مصمم است دومین قهرمانی کشورش در جام ملت‌های امریکای جنوبی را به دست آورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، این بازیکن 32 ساله در صعود قهرمان سال 2001 کوپا به نیمه‌نهایی نقش پررنگی داشته و با نگاه دقیق و فوق‌العاده و پاس‌هایی که خطوط دفاعی رقبا را به هم می‌ریزد، توانسته در این دوره پنج پاس گل بدهد و با رکورد لیونل مسی در یک دوره کوپا که در سال 2021 بر جای گذاشت، برابر شده است. قدرت خلاقیت خامس در برد 5 بر صفر برابر پاناما در یک چهارم نهایی یک بار دیگر چشمگیر بود، او یک کرنر دقیق فرستاد که به گل اول بازی منجر شد، بعد از روی نقطه پنالتی گل زد و گل سوم را با سرعت تفکر خودش ساخت.

او بعد از بازی گفت: «مسابقه سختی بود اما از عهده‌اش برآمدیم. ما می‌دانستیم چطور به سرعت به گل برسیم و این کنترل بازی را در اختیار ما گذاشت. من می‌خواهم بهترین بازیکن کوپا شوم و به هم‌تیمی‌هایم کمک کنم تا آخر بروند. امیدوارم به فینال برسیم.»

خامس دوباره ستاره کلمبیا شده اما برای رسیدن به این جایگاه زحمت زیادی کشیده است. او با بردن کفش طلا در جام جهانی 2014 برزیل در عرصه جهانی مطرح شد که همین او را به انتقالی پرسروصدا به رئال مادرید رساند. اما دوران باشگاهی هیچ وقت برای او مثل تیم ملی نشده و بعد از سختی‌هایی که در رئال مادرید داشت و حضور قرضی نه چندان موفق در بایرن مونیخ، در سال 2020 به اورتون رفت.

یک فصل در لیگ برتر بود و دوران کوتاهی در الریان قطر و المپیاکوس داشت تا اینکه سال گذشته به سائوپائولوی برزیل رفت. او از ترکیب تیم کلمبیا در کوپاامریکای 2021 بیرون ماند چون آماده نبود اما حالا ستاره تیم نستور لورنزو، سرمربی کلمبیا شده است. کلمبیا با این مربی یکی از بهترین تیم‌های امریکای جنوبی شده که 27 بازی است نباخته و در این مدت بردهای فوق‌العاده‌ای برابر امثال برزیل و آلمان به دست آورده است.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما