شناسهٔ خبر: 67621931 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آغاز ماراتن کنکور در مازندران آغاز ماراتن کنکور در مازندران

بیش از ۳۵ هزار داوطلب مازندرانی از امروز در نوبت دوم آزمون سراسری دانشگاه‌ها رقابت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

عباس‌نژاد دبیر ستاد استانی آزمون‌های سراسری مازندران گفت:نوبت دوم آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از صبح امروز پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۳ با رقابت داوطلبان گروه‌های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی آغاز شد. 

او از رقابت ۳۵ هزار و ۶۹۹ داوطلب مازندرانی از امروز در نوبت دوم آزمون سراسری خبر داد.

عباس‌نژاد با بیان این‌که این تعداد از داوطلبان در پنج گروه آزمایشی ریاضی و فنی، علوم انسانی، تجربی، هنر و زبان‌های خارجی رقابت می‌کنند، افزود: از مجموع داوطلبان مازندرانی، تعداد ۱۲۸۴۸ داوطلب مرد و ۲۲ هزار و ۱۰۵ داوطلب زن هستند که در ۱۹ حوزه امتحانی در ۱۷ شهرستان شامل: ساری، آمل، بابل، بابلسر، بندپی شرقی، بهشهر، تنکابن، جویبار، چالوس و نوشهر، رامسر، سوادکوه، قایم‌شهر، کلاردشت، محمودآباد، نکا و نور به رقابت می‌پردازند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه معین استان با اشاره به برگزاری آزمون سراسری نوبت دوم سال ۱۴۰۳ در ۱۹ حوزه امتحانی، گفت: آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح امروز پنج‌شنبه ۲۱ تیر، گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی بعداز ظهر امروز و گروه آزمایشی علوم تجربی نیز صبح فردا جمعه ۲۲ تیر برگزار می‌شود.

او افزود: فرآیند برگزاری آزمون، صبح‌ها ساعت ۸ و بعدازظهر ساعت ۱۴:۳۰ آغاز می‌شود و در‌های اصلی حوزه‌های امتحانی به ترتیب راس ساعت ۷:۳۰ صبح و ۱۴ بسته خواهد شد.

دکتر عباس‌نژاد گفت: کارت ورود به جلسه این آزمون از روز یک‌شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش در دسترس است و داوطلبان باید برای دریافت کارت خود به پایگاه آزمون سراسری سازمان سنجش مراجعه کنند.

دبیر ستاد استانی آزمون‌های سراسری با بیان این‌که مطابق دستورالمعل سازمان ملی سنجش، به‌همراه داشتن هرگونه وسایل اضافی نظیر خوراکی و ابزار‌های الکترونیک اعم از موبایل، ساعت و انگشتر هوشمند، ماشین حساب و ... در جلسه آزمون ممنوع می‌باشد به داوطلبان تاکید کرد تا صرفا وسایل موردنیاز برای آزمون اعم از پرینت کارت ورود به جلسه، کارت ملی یا شناسنامه عکس‌دار، مداد سیاه نرم پررنگ، پاک‌کن و مداد تراش را به همراه داشته باشند.

دکتر عباس‌نژاد با بیان این‌که مطابق برنامه‌ریزی ابلاغی سازمان ملی سنجش، در‌های حوزه‌ها در ساعت مقرر بسته خواهد شد از داوطلبان خواست در روز برگزاری آزمون، شرایط و مسافت منزل تا حوزه امتحانی را بررسی کرده و حداقل یک ساعت قبل از شروع آزمون در محل حوزه امتحانی حضور داشته باشند.

در آزمون سراسری نوبت دوم مجموعا" ۹۸۴ هزار و ۲۱۴ داوطلب شامل ۶۲۰۵۵۷ داوطلب زن و ۳۶۳۶۵۷ داوطلب مرد در سراسر کشور به رقابت خواهند پرداخت که از این تعداد ۶۳ درصد را داوطلبان زن و ۳۷ درصد را داوطلبان مرد تشکیل می‌دهند.

نتایج آزمون نوبت دوم، براساس تقویم اعلامی سازمان ملی سنجش، نیمه دوم مرداد سال جاری و نتایج نهایی کنکور سراسری نیز نیمه دوم شهریور ۱۴۰۳ اعلام خواهد شد.

نظر شما