شناسهٔ خبر: 67621793 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ضرورت معاینه فنی کمباین ویژه برداشت برنج ضرورت معاینه فنی کمباین ویژه برداشت برنج

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد به ضرورت معاینه فنی کمباین‌ها ویژه برداشت برنج در زمان بازسازی آن تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

محمد هادی‌زاده مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد با اشاره به اینکه مشکلات فنی کمباین‌ها در زمان برداشت در مزرعه قابل رفع نیست به ضرورت معاینه فنی کمباین‌ها در زمان بازسازی آن تاکید کرد.

او افزود: انجام معاینه فنی و اطمیـنان از سلامت قطعات ادوات کشاورزی و کمباین‌های برداشت محصولات، نقش قابل ملاحظه‌ای در تسریع برداشت محصول، جلوگیری از کاهش کیفیت و شکستگی دانه‌ها در مراحل برداشت داشته و از دلایل مهم افزایش ضریب تبدیل شلتوک است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد گفت: سلامت کمباین برداشت برنج موجب کاهش دانه‌های شکسته، افزایش عملکرد محصول اصلی و سود اقتصادی بیشتر به کشاورزان شده و در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی است.

هادی زاده افزود: ریزش قبل از برداشت، دانه‌های کوبیده نشده یا جدا نشده از خوشه در خرمنکوب، دانه‌های شکسته و پوست کنده در خرمنکوب، ریزش دانه‌های سالم همراه باد و ریزش دانه از بدنه کمباین در معاینه فنی مورد بررسی، کنترل و بازبینی قرار می‌گیرد.

او گفت: درصد قابل توجهی از مشکلات فنی کمباین‌ها در زمان برداشت در مزرعه قابل رفع نبوده و لازم است در زمان بازسازی کمباین ها، عملیات معاینه فنی صورت گیرد.

هادی زاده افزود: در جریان اجرای این طرح، کمباین‌ها بازدید و اشکالات فنی هر کمباین به صاحب آن متذکر و نسبت به رفع عیب اقدام و سپس کارت معاینه فنی صادر می‌شود.

هادی زاده گفت: دریافت سوخت در ازای ارائه کارت معاینه فنی خواهد بود و اتحادیه کمباین داران موظف است پس از انجام معاینه فنی برچسب الصاق و کارت معاینه فنی برای همان کمباین صادر کند و سوخت کمباین بر اساس سهمیه هر روستا در اختیار کمباین داران قرار دهد.

او افزود: ۵۳۹ دستگاه کمباین ویژه برداشت برنج در این شهرستان فعالیت دارند

نظر شما