شناسهٔ خبر: 67735253 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۰ تیر

یکسان‌سازی نرخ ارز تا 10 ماه آینده

اقتصادنیوز:‌ در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی ایران دست پیدا کنیم.

صاحب‌خبر -
 عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

نگاه روندی این مزیت را دارد که تاثیر اقتصاد بر سایر موضوعات جامعه ایرانی و تاثیر گرفتن اقتصاد از آنها را بتوانیم در یک مجموعه تجزیه و تحلیل کنیم و همچنین پاسخ به چراهای وضعیت کنونی اقتصادی داشته باشیم. اکنونِ اقتصاد ما محصول تلاش ها و تصمیم گیری ها در دهه های گذشته است. امسال در این پروژه سال های 1394،1384،1374،1364،1354 از هر دهه انتخاب شده است.

در سال 1403، اقتصادنیوز در «نیم‌قرن با اقتصاد ایران» با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان تقدیم مخاطبان می‌شود.

30 تیر 1354؛ نرخ جدید پوشاک و مواد غذایی تعیین شد

امروز نرخ جدید پوشاک و مواد خوراکی برای تصویب به کمیته نخست‌وزیری مامور مبارزه با گرانفروشی تسلیم شد. این نرخ‌ها همراه لیست 640 قلم کالای عمده مصرفی مردم به احتمال زیاد تا فردا عصر منتشر می‌شود.

یک مقام آگاه گفت: در تهیه نرخ جدید پوشاک شیوه خاصی مورد عمل قرار گرفته است. براساس این شیوه، نرخ پوشاک پس از محاسبه هزینه مواد اولیه و سایر هزینه‌ها برای بوتیک‌ها با 25 درصد سود و برای لباس‌فروشی‌های معمولی با 15 درصد سود تعیین شده‌ای کمیته ملی حمایت از مصرف‌کننده، تمام امکانات خود را برای مقابله با گرانفروشی و اجرای نظریات کمیته مشترک مامور کاهش قیمت‌ها بسیج کرده است. کمیته ملی که قرار است در جهاد علیه گرانی و گرانفروشی نقش موثری به عنوان بازرس قضایی به عهده بگیرد، تا آخر وقت امروز 250 نفر از اعضای خود را برای دریافت کارت بازرس قضایی معرفی کرد.

30 تیر 1364؛ ایران و لیبی در اوپک هماهنگی کامل خواهند داشت

مدیرکل سیاسی کشورهای عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه کشورمان که در راس هیاتی از کشورهای عضو اوپک دیدن می‌کند ضمن دیدار با دکتر احمد الشهاتی، جانشین دبیر کمیته مردمی دفتر روابط خارجی لیبی کتبی، وزیر خارجه کشورمان را تسلیم وی کرد.

وی مسائل اوپک و خطراتی که در صورت اتخاذ موضع‌گیری‌های انفرادی متوجه وحدت این سازمان خواهد بود را برشمرد و بر لزوم هماهنگی کامل به منظور جلوگیری از کاهش قیمت‌ها در اثر افزایش تولید نفت تاکید کرد.

30 تیر 1384؛ بررسی آیین‌نامه تقسیم سهام بین ایرانیان

جزئیات آیین‌نامه اجرایی توسعه مالکیت و افزایش ثروت خانوارهای ایرانی که هم‌اکنون در هیات وزیران در مرحله تصویب قرار گرفته است، منتشر شد.

آیین‌نامه توسعه مالکیت و افزایش ثروت خانوارهای ایرانی در قالب 31 ماده در بخش‌های مختلف تهیه و تنظیم شده است.

در ماده 11 این آیین‌نماه تصریح شده است: دبیرخانه فهرست اولویت‌بندی شده افراد مشمول را تهیه و به تصویب «هیات عالی واگذاری» می‌رساند. براساس ماده 12 این آیین‌نامه به هر یک از افراد مشمول حداکثر معادل بیست میلیون ریال سهم واگذار می‌شود.

ماده 4 این آیین‌نامه می‌افزاید: «دبیرخانه» موظف است ظرف 6 ماه از تصویب این آیین‌نامه، بانک اطلاعاتی جامع از سهام موضوع ماده 11 قانون «برنامه سوم توسعه» و همچنین کلیه دارایی‌های دولت، وزارتخانه‌ها، موسسات و شرکت‌های موضوع ماده مذکور را که به موجب قانون قابل واگذاری تشخیص داده می‌شود، تهیه نماید.

30 تیر 1394؛ یکسان‌سازی نرخ ارز تا 10 ماه آینده

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: برنامه یکسان‌سازی نرخ ارز زمان لازم دارد ولی پیش بینی من این است که ظرف 8 تا 10 ماه آینده این مساله عملیاتی و قیمت ارز تک نرخی خواهد شد.

ولی‌الله سیف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به کاهش قیمت ارز، برنامه دولت برای تک نرخی کردن آن چیست، اظهار کرد: وضعیت ارز در شرایط متعادلی قرار دارد و به نظر می‌آید و باتوجه به مقدار ارزی که عرضه می‌شود، بازار ارز بخواهد شوک قابل‌توجهی داشته باشد.

 

نظر شما