شناسهٔ خبر: 67621738 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سازمان غذا و دارو هشدار داد؛

ماجرای تبلیغات روغن‌های گیاهی برای مقابله با پشه آئدس

حبیب احسنی پور

روابط عمومی سازمان غذا و دارو، هرگونه ادعای فاقد مستندات علمی برای مقابله با بیماری تب دنگی و محافظت در برابر نیش پشه آئدس را رد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی سازمان غذا و دارو در خصوص تبلیغات اغواگرانه دافع حشرات به ویژه پشه آئدس در فضای مجازی اعلام کرد: این فرآورده که به صورت انواع روغن‌های گیاهی و سایر محصولات و با ادعای مشابه، فاقد مستندات علمی موثق هستند

بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، بهترین روش برای جلوگیری از کاهش خطر ابتلاء به تب دونگی محافظت از خود در برابر نیش پشه آلوده با روش‌های استفاده از لباس‌های پوشیده، مجهز کردن پنجره‌ها به توری است ضمن آنکه استفاده از محصولات مواد دافع حشرات می‌تواند خطر ابتلاء را کاهش دهد.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو، در واکنش به ورود محصولات جدید با مجوز سازمان غذا و دارو برای دفع پشه آئدس، اعلام کرد: در حال حاضر محصولات دفع کننده حشرات در اشکال اسپری، استیک، لوسیون با ماده موثره deet در داروخانه‌ها و مراکز معتبر در دسترس هستند.

با توجه به شرایط کنونی بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با کارخانجات تولید کننده، محصولات جدیدی در این زمینه به زودی وارد بازار خواهد شد.

بدیهی است تمامی اقلام مورد تأیید سازمان غذا و دارو در داروخانه‌ها و مراکز معتبر در دسترس عموم قرار دارند و از محصولات فاقد مجوز بهداشتی به دلیل عدم اطمینان از ایمنی و کارایی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

نظر شما