شناسهٔ خبر: 67623048 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

الحاق ۹۰۰ دستگاه خودروی امدادی به ناوگان هلال احمر با حضور مخبر+ فیلم

ایرنا

۹۰۰ دستگاه خودروی امدادی به ناوگان هلال احمر با حضور محمد مخبر ، در جوار حرم مطهر حضرت امام خمینی ره الحاق شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، رور پنجشنبه ۹۰۰ دستگاه خودروی امدادی به ناوگان هلال احمر با حضور محمد مخبر ، اسماعیلی رئیس دفتر شهید آیت الله رئیسی و مسئولان سازمان هلال احمر در جوار حرم مطهر حضرت امام خمینی ره الحاق شد.

الحاق ۹۰۰ دستگاه خودروی امدادی به ناوگان هلال احمر با حضور مخبر

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران یکی از عظیم‌ترین ناوگان زمینی و هوایی در میان جمعیت‌های ملی هلال احمر و صلیب سرخ دنیا را در اختیار دارد.

با این حال با توجه حادثه خیز بودن ایران و لزوم آمادگی همیشگی در مواجهه با حوادث و بحران‌ها، با تلاش مدیران ارشد هلال احمر و اهمیت موضوع نوسازی این ناوگان برای دولت سیزدهم، مجوز خرید ۵۰۰ دستگاه خودرو اخذ و تعداد ۹۰۵ دستگاه از این خودروها شامل آمبولانس و خودرو نجات خریداری و ترخیص و به ناوگان عظیم جمعیت هلال احمر افزوده شد.

همچنین ۶۰۰ دستگاه دیگر نیز در مسیر خریداری و ترخیص و اضافه شدن به این ناوگان امدادی است.

پیش از این یعقوب سلیمانی دبیر کل جمعیت هلال احمر با سفر به خراسان شمالی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با پیگیری‌های بسیار و جذب اعتبارات، فردا صبح از مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) قرار است ۹۰۵ دستگاه آمبولانس و خودروی امدادی به ناوگان جمعیت هلال احمر کشور الحاق شود.

وی با اشاره به اینکه پیگیری‌ها برای افزایش ناوگان امدادی و تجهیزاتی جمعیت هلال احمر ادامه دارد، گفت: برای خرید بالگرد مذاکراتی انجام شده و در این زمینه رئیس جمعیت هلال احمر کشور در روسیه پیگیری‌هایی داشته است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور به اربعین حسینی نیز اشاره کرد و ادامه داد: اربعین حرکتی مردمی و جهانی است و جمعیت هلال احمر تلاش می‌کند در آن به‌طور موثر نقش‌آفرینی کند.

او با بیان اینکه جمعیت هلال احمر با داشتن بیش از ۱۳۰۰ پایگاه جاده‌ای و شعبه‌های مختلف در کشور نقش موثری در خدمات‌رسانی به زائران اربعین دارد، گفت: در کشور دوست و همسایه عراق خدمات‌مان را به زائران ارائه خواهیم داد و برنامه ما، نقش دادن به مردم و اقشار مختلف در آن است.

سلیمانی اظهار کرد: در این‌باره با تمام توان در میدان حضور خواهیم داشت و امروز نیز تیمی از جمعیت هلال احمر به نجف و کربلا اعزام شدند تا جانمایی پایگاه‌ها را بررسی کنند.

به گفته وی، قرار است کنگره بین‌المللی سلامت در اربعین نیز ۱۱ و ۱۲ مرداد ماه در تهران به میزبانی جمعیت هلال احمر برگزار شود.

نظر شما